کد خبر: ۲۴۹۱۱۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۳ - ۱۷ دی ۱۳۹۸ - 2020January 07
Trust یک کمربند محرک با کابل متحرک است که کاربران برای تعیین محدودیت‌های کنترل وضع حمل و محل کار در فضای نشسته در افراد مبتلا به SCI، به دور کمر خود می‌بندند
شفاآانلاین>سلامت>یک تیم مهندسی موفق به اختراع کمربند محرکی شده است که به بیماران قطع نخاعی در حفظ تعادل کمک می‌کند.

به گزارش شفاآنلاین، یک تیم مهندسی از کلمبیا دستگاه رباتیکی را اختراع کرده است که می‌توان از آن برای بهبود افرادی که دچار ضایعه نخاعی هستند، بهره برد. این دستگاه کمک می‌کند تا بیماران با استفاده از دست، تعادل خود را بهتر حفظ کنند و هنگام نشست و برخاست کمتر با خطر افتادن مواجه شوند. این مطالعه در واقع فضای نشستن بیماران<patients> مبتلا به SCI (ضایعه نخاعی) را اندازه‌گیری و تعریف می‌کند.

به گفته سونیل آگراول، مدیر پروژه و استاد مهندسی مکانیک و پزشکی توانبخشی و ترمیم کننده در آمریکا، دستگاه TruST برای افرادی با SCI‌هایی که معمولاً مجبور به استفاده از ویلچر هستند طراحی شده است. این دستگاه نه تنها از افتادن بیماران جلوگیری می‌کند، بلکه توانایی کنترل و حفظ تعادل را در آن‌ها به حداکثر می‌رساند.

Trust یک کمربند محرک با کابل متحرک است که کاربران برای تعیین محدودیت‌های کنترل وضع حمل و محل کار در فضای نشسته در افراد مبتلا به SCI، به دور کمر خود می‌بندند. هنگامی که کاربر حرکات بالاتنه بدن را فراتر از محدودیت پایداری وضع حمل در هنگام نشستن انجام می‌دهد، قدرت بدنی‌اش افزایش می‌یابد.

دستگاه TruST وسیله‌ای روباتیک است که توسط مهندسان کلمبیایی اختراع شده و بیماران مبتلا به آسیب نخاعی را مجبور می‌کند تا پایدارتر بنشینند و فضای کاری فعال و گسترده‌ای را در اختیار داشته باشند. پنج بیمار SCI در مطالعه آزمایشی شرکت کردند که از آن‌ها خواسته شد بدون استفاده از دست، توپ را با سر خود دنبال کنند و تنه خود را تا حد امکان حرکت دهند. این آزمایش از هشت جهت تکرار شد و محققان از نتایج آن برای محاسبه فضای کاری نشسته هر فرد استفاده کردند.

توانایی TruST برای ارائه بازخورد مداوم از نیروی شخصی شده برای محدودیت‌های وضع حمل کاربر، مرز‌های جدیدی را برای اجرای پارادایم‌های مبتنی بر یادگیری حرکتی برای بازآفرینی نشستن عملکردی در افراد مبتلا به SCI باز می‌کند.

محققان اکنون در حال بررسی استفاده از TruST در یک الگوی تمرینی برای بهبود کنترل تنه در بزرگسالان و کودکان دارای آسیب نخاعی هستند. TruST امکان نشستن ایمن را برای بیماران فراهم می‌کند.

این تحقیق با عنوان "Trunk-Support-Trainer Robotic" (TruST) برای اندازه‌گیری و افزایش فضای کاری در هنگام خستگی و نشستن در افراد دارای آسیب نخاعی انجام شده است.yjc

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: