کد خبر: ۲۴۸۰۵۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۵ - ۲۹ آذر ۱۳۹۸ - 2019December 20
مرحوم دکتر«فروزانفر» شامگاه ۲۶ آذرماه 98 پس از تحمل درد و رنج بیماری در سن ۷۶ سالگی رهسپار دیار باقی شد. اقدامات موثر و بی‌بدیلی این عالم فرهیخته در حوزه بهداشت و درمان داشته یاد و نام او را برای همیشه در دل مردم این دیار همیشه زنده نگه خواهد داشت.
شفاآنلاین>سلامت>مراسم تشییع مرحوم دکتر «فروزانفر» موسس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در روز(۲۸ آذر) با حضور مسئولان و روسای دانشگاه های خراسان جنوبی، دانشجویان و اقشار مختلف مردم برگزار و پیکر این عالم فرهیخته در قطعه ۲ آرامستان بیرجند به خاک سپرده شد.

به گزارش شفاآنلاین،مرحوم دکتر «غضنفر فروزانفر» متخصص اطفال و يكی از مشاهير خراسان جنوبی بود که سال 1322 در روستای خراشاد شهرستان بیرجند پا بر عرصه جهان گذاشت و اشك ها و لبخندها، دردها و درمان های فراوانی را تجربه كرده بود و بسیاری از مردم این دیار فروزانفر را در سلامتی و باقيمانده عمرشان شريك می دانند.

وی در سال 1362 مدیر بیمارستان <Hospital>امام رضا (ع) بیرجند بود و در زمان مسئولیتش بخش های زیادی از قبیل 20 مرکز بهداشتی درمانی روستایی و شهری، 100 خانه بهداشت، چهار مرکز زایمان، درمانگاه و اورژانس سربیشه، مرکز درمان اسدآباد، کلینیک پیش ساخته نهبندان و اسدآباد و بخش های متعدد دیگر در بیمارستان امام رضا (ع) بیرجند احداث و راه اندازی کرد.

مرحوم دکتر «فروزانفر» با تلاش و همت وصف ناپذیر توانست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند را در سال 1365 به عنوان دانشکده پزشکی بیرجند تاسیس کند و این دانشگاه با پذیرش ۵۰ دانشجوی پزشکی و ۳۰ دانشجوی پرستاری، به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد. وی حدود 13 سال ریاست این دانشگاه را بر عهده داشت و توانست طی این دوران به موفقیت های بسیاری دست یابد.

گفتنی است مرحوم دکتر«فروزانفر» شامگاه ۲۶ آذرماه 98 پس از تحمل درد و رنج بیماری در سن ۷۶ سالگی رهسپار دیار باقی شد. اقدامات موثر و بی‌بدیلی این عالم فرهیخته در حوزه بهداشت و درمان داشته یاد و نام او را برای همیشه در دل مردم این دیار همیشه زنده نگه خواهد داشت.شبستان

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: