کد خبر: ۲۴۶۸۵۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۷ - ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - 2019November 30
حتی در بیماری‌هایی مانند سل که نوعی بیماری عفونی محسوب می‌شود در دو نفر با شرایط محیطی یکسان می‌تواند بروز متفاوتی داشته باشد و یکی از این افراد به دلیل استعداد ژنتیکی مستعد ابتلا به سل باشد
شفاآنلاین>سلامت>مدیرکل دفتر پیشگیری از معلولیت‌های سازمان بهزیستی، گفت: مطالعات نشان می دهد که ۹۰ درصد بیماری ها مرتبط با ژنتیک هستند.

به گزارش شفاآنلاین، مینو رفیعی، با اشاره به برگزاری هشتمین سمینار کشوری مشاوره ژنتیک و نقش آن در پیشگیری از معلولیت ها، طی روزهای  ۱۳ و ۱۴ آذر ۹۸ در مرکز همایش های بین المللی دانشگاه الزهرا، اظهار داشت: در این سمینار جدیدترین دستاوردهای علمی و تازه های ژنتیک در این سمینار ارائه خواهد شد.

وی افزود: سازمان بهزیستی<Welfare> برنامه بزرگی از ۲۰ سال گذشته تاکنون تحت عنوان مشاوره ژنتیک آغاز کرده و این مسئله از تکرار مجدد معلولیت در خانواده‌ها پیشگیری می‌کند.

مدیرکل دفتر پیشگیری از معلولیت‌های سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه با توجه به افزایش سرعت فنآوری سرعت علم ژنتیک نیز بیشتر شده چرا که این علم به طور مستقیم وابسته به فناوری و تجهیزات است، گفت: برگزاری کنگره ژنتیک در به روز رسانی اطلاعات پزشکانی که در امر مشاوره ژنتیک فعالیت دارند، بسیار حائز اهمیت است و باعث به روز رسانی علم آنها در حوزه دانش ژنتیک می‌شود.

رفیعی ادامه داد: در این سمینار مباحث مختلفی در زمینه ژنتیک و پیشگیری از معلولیت برای شرکت کنندگان ارائه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس برخی از تحقیقات و مطالعات انجام شده در جهان مشخص شده که بیش از ۹۰ درصد بیماری‌ها با ژنتیک مرتبط بوده و برخی از بیماری‌ها ۱۰۰ درصد تأثیرگذار از ژنتیک هستند، خاطرنشان کرد: حتی در بیماری‌هایی مانند سل که نوعی بیماری عفونی محسوب می‌شود در دو نفر با شرایط محیطی یکسان می‌تواند بروز متفاوتی داشته باشد و یکی از این افراد به دلیل استعداد ژنتیکی مستعد ابتلا به سل باشد.

رفیعی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیماری های جدید ژنتیکی با توجه به ارتقای علمی ژنتیک در دنیا قابل شناسایی شده است، گفت: به روز رسانی دانش همکاران در این حوزه نسبت به سایر علوم بسیار حائز اهمیت است که با برگزاری دوره‌های آموزشی و کارگاه های مربوطه از طریق کنگره ژنتیک تلاش کرده‌ایم به روز رسانی دانش و همکاران در حوزه علم ژنتیک را انجام دهیم.

وی در پایان یادآور شد: هشتمین سمینار کشوری مشاوره ژنتیک و نقش آن در پیشگیری از معلولیت ها دارای ۱۰ امتیاز بازآموزی برای دکترای حرفه ای پزشکان عمومی، دکترای ژنتیک انسانی، دکترای ژنتیک مولکولی، متخصص بیماری های کودکان، متخصص کودکان و همچنین ۳ امتیاز بازآموزی برای متخصصین زنان و زایمان است.مهر 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: