کد خبر: ۲۴۶۲۸۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۳ - ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - 2019November 20
یکی از مؤثرترین بیماری‌ها در افزایش سردرد به خصوص ناحیه پشت سر میگرن است که شروع آن از دوران کودکی آغاز و با افزایش سن بیشتر می‌شود، میگرن در افراد بزرگسال چند بار در هفته (مخصوصاً در بین زنان ۳۵ تا ۴۷ ساله اتفاق می‌افتد).
شفاآنلاین>سلامت>استرس و نوشیدن کم آب از علائم ابتلا به دردهای پشت سر هستند.

به گزارش شفاآنلاین، خستگی زیاد، بی خوابی و بسیاری از عوامل دیگر در برخی افراد منجر به ایجاد سردرد‌های آزار دهنده می‌شود، اما بعضی از افراد دچار درد ناحیه پشت سر خود می‌شوند که بسیار آزار دهنده است.
 
استرس، خستگی، کمبود خواب و مصرف موادغذایی مضر، ساختار بدنی ضعیف، ورم مفاصل، درد‌های سینوسی و کم نوشیدن آب از عوامل ابتلا به درد پشت سر هستند. در این گزارش به بیان راهکار‌های مناسب برای پیشگیری از سردرد پشت سر پرداخته است که در ادامه می‌خوانید.

فشار زیاد

یکی از رایج‌ترین نوع سردرد‌های سر ناشی از فشار زیاد است که مدت زمان آن بین ۳۰ دقیقه تا ۷ روز طول می‌کشد و ناحیه درد آن به پشت سر بازمی‌گردد، مصرف دارو‌هایی مانند آسپرین و استامینوفن برای کاهش درد پشت سر مؤثر است.

بیماری میگرن

یکی از مؤثرترین بیماری‌ها در افزایش سردرد به خصوص ناحیه پشت سر میگرن است که شروع آن از دوران کودکی آغاز و با افزایش سن بیشتر می‌شود، میگرن در افراد بزرگسال چند بار در هفته (مخصوصاً در بین زنان ۳۵ تا ۴۷ ساله اتفاق می‌افتد). 

میگرن دارای علائمی مانند درد شدید در یک طرف سر، حالت تهوع و استفراغ، اختلال دید، حساسیت شدید نسبت به نور، بو و صدا، عضلات پوست حساس و سردرد‌های طولانی به مدت چند ساعت تا چند روز است.


 این بیماری توسط عوامل مختلفی مانند: استرس و افسردگی، نور‌های چشمک زن و چراغ پرنور، صدای بلند و بوی تند، کمبود غذا، نداشتن خواب کافی، داشتن رژیم غذایی خاص مثل پنیر، شکلات و کافئین، تغییرات هورمونی و دارو‌های ضد بارداری ایجاد می‌شود. برای بهبود درمان میگرن مصرف آسپرین، استامینوفن و استراحت در اتاق کاملاً تاریک را در برنامه روزانه خود قرار دهید.

سردرد‌های تنشی

سردرد زیاد سمت راست پشت سر می‌تواند به دلیل سردرد تنشی باشد که با یک درد خفیف در سر مشخص می‌شود. ورزش باعث تشدید درد در ناحیه پشت سر می‌شود.

استخوان پس سر عامل ایجاد سردرد

عصب پس سر که از بالای طناب نخاعی تا پایین گردن کشیده می‌شود با ضربه به سر می‌تواند موجب بروز علائمی شبیه به میگرن، درد‌های شدید در پشت گردن و سر در پایه جمجمه شود.


سردرد‌های آرتروزی

سردرد‌های آرتروزی به علت ورم مفاصل، نخاع و گردن به وجود آمده‌اند و با حرکت شدید و درد آن‌ها در پشت سر احساس خواهد شد.

تومور‌های مغزی

تومور‌های مغزی باعث ایجاد درد در سمت چپ می‌شوند و مشکلات بینایی، از دست دادن احساس در دو دست، از دست دادن شنوایی و سرگیجه در حالی که احساس فشار بیش از حد در جمجمه وجود دارد از اختلالات آسیب به بافت مغز و اعصاب هستند.

سینوزیت

با التهاب شدید سینوس‌ها در صورت و پیشانی می‌توانند باعث سرایت درد به پشت سر شوند.

پارکینسون

یک، سوم افراد مبتلا به پارکینسون دچار تجربه درد در ناحیه پشت سر و گردن هستند.

تیروتوکسیکوز

در صورت کم کاری تیروئید درد پشت سر می‌تواند با عنوان بیماری تیروتوکسیکوز خود را نشان دهد.

فشار پایین

درد در دو طرف سر منجر به پایین آمدن فشار می‌شود که فعالیت‌های فیزیکی منجر به تشدید درد پشت سر خواهند شد.

سفالژی قلبی

طبق مطالعات انجام شده بیماری و حمله قلبی در ۳۳ درصد افراد باعث ایجاد بیماری سفالژی قلبی در پشت سرشان می‌شود که این بیماری با باز کردن عروق کرونری درمان می‌شود.

سرفه

۳۵ درصد افراد با سرفه کردن دچار سردرد‌های شدید در ناحیه پشت سر خود می‌شوند.yjc

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: