کد خبر: ۲۴۵۰۶۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۰ - ۰۷ آبان ۱۳۹۸ - 2019October 29
وقتی کارگران شادتر هستند، با برقراری تماس بیشتر در هر ساعت کاری سریعتر کار می‌کنند و مهمترازهمه، تماس‌های بیشتری را به فروش تبدیل می‌کنند
شفاآنلاین>اجتماعی>دانشگاه آکسفورد با همکاری شرکت‌های بریتانیایی بین المللی، ارتباطی قطعی بین شادی و بهره وری پیدا کرده است.

به گزارش شفاآنلاین ،  یک مطالعه گسترده که در طی ۶ ماه صورت گرفته؛ درباره شادی و بهره وری نشان داده است که شاغلان شاد ۱۳ درصد بازده بیشتری دارند.

دی نوی پروفسوردانشگاه آکسفورد گفت: "ما دریافتیم که وقتی کارگران شادتر هستند، با برقراری تماس بیشتر در هر ساعت کاری سریعتر کار می‌کنند و مهمترازهمه، تماس‌های بیشتری را به فروش تبدیل می‌کنند."

محققان اظهار داشتند: گرچه ارتباط بین شادی و بهره وری غالبا مورد بحث قرار گرفته است، اما مطالعه آن‌ها اولین شواهد محکم برای اثبات این رابطه است.

دی نوی گفت: " به نظر می‌رسد فضای پیشرفت قابل توجهی برای کارمندان<Employees> شاد در محل کار وجود دارد. اگرچه این موضوع به نفع کارمندان است، اما به وضوح به نفع کارفرمایان نیز هست. "

در طی این تحقیق از کارگران خواسته شد تا با پنج صورتک حالات شادی خود را از خیلی ناراحت تا بسیار خوشحال بصورت هفتگی و تا شش ماه نشان دهند. اطلاعات مربوط به پیگیری، تماس‌های فروش و رضایت مشتری همراه با ساعات کاری و زمان تعطیلات کارمندان بررسی شد. محققان این اطلاعات را در کنار داده‌های اداری در مورد خصوصیات کارگران، برنامه‌های کاری و بهره وری جمع آوری کردند. این مطالعه در شرایط آب و هوای محلی انجام شد و از رابطه منفی و مشخص بین هوا و شادی کارمندان پرده برداشت.

محققان دریافتند که کارمندان شاد از همکاران ناراضی خود ساعات بیشتری کار نمی‌کنند، بلکه آن‌ها در همان ساعات کاری سعی می‌کنند بهره وری بیشتری داشته باشند.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: