کد خبر: ۲۴۴۳۵۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۲۶ مهر ۱۳۹۸ - 2019October 18
ایران حرفهای جدیدی در زمینه دارو تجهیزات پزشکی دارد و می‌تواند در حوزه خلیج فارس و مدیترانه شرقی ایفای نقش کند
 رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به ابراز علاقه کشورهای مختلف منطقه به همکاری و سرمایه گذاری مشترک با ایران گفت: ایران حرفهای جدیدی در زمینه دارو تجهیزات پزشکی دارد و می‌تواند در حوزه خلیج فارس و مدیترانه شرقی ایفای نقش کند.

به گزارش  شفا آنلاین:به نقل  از وزارت بهداشت، محمدرضا شانه ساز روز جمعه با اشاره به برگزاری شصت و ششمین اجلاس وزرای بهداشت منطقه مدیترانه شرقی و همکاری بین المللی با کشورهای منطقه افزود: سرمایه گذاری برای تولید دارو در درجه اول در کشور خودمان و در درجه بعدی در کشورهای دیگر باعث می‌شود تمام کشورهای منطقه از وابستگی دارویی به کشورهای چندملیتی رهایی پیدا کنند.

وی ادامه داد: ایران در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی<Medicine and medical equipment> حرف‌های جدیدی برای کشورهای منطقه دارد و می‌تواند در حوزه خلیج فارس و امرو (مدیترانه شرقی) ایفای نقش کند.

شانه ساز افزود: کشورهای مختلف منطقه علاقه زیادی برای کار مشترک با ایران در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی دارند و تمام وزرای بهداشت و معاونان آنها در شصت و ششمین اجلاس وزرای بهداشت منطقه مدیترانه شرقی به نوعی به بحث تولید مشترک دارو و تجهیزات پزشکی، خرید و یا انتقال دانش فنی از ایران اشاره داشتند.
به گفته معاون وزیر بهداشت، برخی از کشورها به دلیل نیاز به اقلام دارویی و تجهیزات پزشکی و برخی دیگر به دلیل توان سرمایه گذاری مشتاق هستند که با ما همکاری کنند.

وی ادامه داد: شرکت‌ها و کمپانی‌های ما ایده‌های بسیاری دارند اما نیازمند نقدینگی هستند و اگر بتوانیم رابطه مستمری با این کشورها برقرار و اعتماد آنها را جلب کنیم، می‌توانیم هم با سرمایه‌گذاری‌های داخلی و هم سرمایه‌گذاری خارجی کارهای مشترکی انجام دهیم. بر این اساس تمام کشورهای منطقه می‌توانند از وابستگی دارویی به کشورهای چند ملیتی رهایی پیدا کنند و هم اینکه بازار اشتغال و تولید ثروت در منطقه برای نخبگان ما و افرادی که صاحب دانش و فن هستند فراهم می‌شود.

 رئیس سازمان غذا و دارو  اظهارداشت: نشست‌های اجلاس سران کشورهای عضو سازمان بهداشت جهانی منطقه مدیترانه شرقی در جهت آشنایی کشورها با توانمندی‌های ما و جنبه اعتماد آنها بسیار مفید بود.

شصت و ششمین اجلاس وزرای بهداشت منطقه مدیترانه شرقی عصر دیروز (پنجشنبه) در تهران به کار خود پایان داد. اجلاس بعدی سال آینده در مصر برگزار می‌شود.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: