کد خبر: ۲۴۳۸۷۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۰ - ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - 2019October 11
در حال حاضر برخی از خدمات توانبخشی تحت پوشش صندوق‌های بیمه گر قرار گرفته است، اما تمام خدمات ارائه شده به بیماران از سوی صندوق‌های بیمه گر حمایت نمی‌شوند و در این خصوص ما نیازمند حمایت بیشتر دولت و تامین منابع مالی در این زمینه هستیم
شفاآنلاین>سلامت>مشاور وزیر در امر توانبخشی گفت: تمام خدمات ارائه شده به بیماران از سوی صندوق‌های بیمه گر، حمایت نمی‌شوند.

به گزارش شفاآنلاین،محمد تقی جغتایی، مشاور وزیر در امر توانبخشی، اظهار کرد: امروزه ما پیشرفت خوبی در زمینه اختلالات علوم اعصابی در کشور داشته ایم و خدمات در سطح مناسبی به بیماران جهت درمان<treatment> ارائه شده است.
 
مشاور وزیر در امر توانبخشی ادامه داد: در حال حاضر برخی از خدمات توانبخشی تحت پوشش صندوق‌های بیمه گر قرار گرفته است، اما تمام خدمات ارائه شده به بیماران از سوی صندوق‌های بیمه گر حمایت نمی‌شوند و در این خصوص ما نیازمند حمایت بیشتر دولت و تامین منابع مالی در این زمینه هستیم.

ایجاد کلینیک های تشخیص علوم اعصاب 

او با اشاره به اجرای برنامه غربالگری کودکان اوتیسم گفت: در انجام برنامه غربالگری کودکان بالای ۱۸ ماه، آن‌هایی که مبتلا به عارضه اوتیسم از نوع خفیف هستند به طور کامل درمان می‌شوند و کودکان مبتلا به نوع شدید آن با انجام کار‌های درمانی وتشخیص به موقع درجه بیماری آن‌ها کاهش پیدا می‌کند.
 
جغتایی تاکید کرد: متاسفانه بیماران اوتیسم پایگاه و جایگاه اجتماعی در جامعه ندارند و به درستی نمی‌توانند با دیگران ارتباط برقرار کنند. به همین دلیل درنظر داریم با انجام برنامه غربالگری که با همکاری سازمان بهزیستی و وزارت آموزش و پرورش در سراسر کشور انجام می‌شود؛ بخشی از مشکل کودکان اوتیسم را با انجام این کار‌های درمانی برطرف کنیم.

مشاور وزیر در امر توانبخشی گفت: اختلالات علوم شناختی و علوم اعصاب یکی از موضوعات مهم در زمینه تشخیص به موقع و درمان بیماران مبتلا به اختلالات عصبی و حتی اوتیسم است و اقدامات خوبی در زمینه ایجاد کلینیک‌های تشخیصی در سراسر کشور انجام شده است.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: