کد خبر: ۲۴۳۸۲۷
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۶ - ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - 2019October 11
افسردگی با یک واکنش التهابی مزمن مرتبط است و رژیم غذایی نادرست با افزایش التهاب، یک عامل خطر مهم در بروز افسردگی است
شفاآنلاین>سلامت>مطالعات جدید محققان استرالیایی نشان می‌دهد تغذیه سالم اضطراب را کاهش می‌دهد، خلق و خو را بهبود می‌بخشد و به طور کلی روحیه را تقویت می‌کند.

به گزارش شفاآنلاین، این مطالعه نشان می‌دهد مصرف غذاهای فرآوری‌شده، شیرین و چربی‌های اشباع باعث بروز غم و اندوه شده و انگیزه و شادی افراد را کاهش می‌دهد. از طرفی مصرف غذاهای سالم، چربی‌های غیر اشباع، میوه و سبزی به میزان زیاد و ماهی و روغن زیتون علائم افسردگی را از بین می‌برد و با کاهش اضطراب<Anxiety> و بهبود خلق و خو، در افزایش شادی و انگیزه موثر است.

افسردگی با یک واکنش التهابی مزمن مرتبط است و رژیم غذایی نادرست با افزایش التهاب، یک عامل خطر مهم در بروز افسردگی است. مطالعاتی که به تازگی توسط محققان دانشگاه آلاباما صورت گرفت نشان می‌دهد رژیم غذایی پر سدیم و کم پتاسیم، مهمترین عامل در بروز افسردگی در جوانان است.

رژیم غذایی مدیترانه‌ای، یک رژیم غذایی سالم و ضد افسردگی است. رژیم مدیترانه‌ای به طور معمول شامل چربی‌های اشباع نشده مانند روغن زیتون، آجیل و آووکادو، همراه با سبزیجاتی مانند کرفس، اسفناج و هویج است.

 این سبزیجات غنی از نیتریت و نیترات هستند و ترکیب این دو گروه غذایی باعث تشکیل اسیدهای چرب نیترو می شود. در رژیم غذایی مدیترانه‌ای جایی برای گوشت قرمز، غذاهای فرآوری شده و قندهای مصنوعی وجود ندارد. استفاده از مقادیر زیاد میوه، سبزیجات، روغن زیتون، لوبیا و غلات و محصولات لبنی کم چرب در این رژیم غذایی توصیه شده است.
نتایج ای مطالعه در نشریه PLOS ONE منتشر شده است.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: