کد خبر: ۲۴۳۵۲۳
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۷ - ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - 2019October 06
در چند سال اخیر، دامپزشکان بخش خصوصی شاید به صورت انحصاری کار می کردند و قدرت انتخاب زیادی برای دامداران و مردم وجود نداشت اما رقابت ایجاد شده، دامپزشکان توانمند را موفق می کند و سهل انگاری در این رشته جایگاهی ندارد
شفاآنلاین>سلامت> رییس دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: رشته دامپزشکی در ایران با وجود اینکه از استانداردهای بسیاری از کشورهای پیشرفته فاصله دارد اما می توانیم دامپزشکان موفقی را داشته باشیم.

به گزارش شفاآنلاین، حسین حمیدی نجات یکشنبه در آیین گرامیداشت روز دامپزشکی در محل دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهید چمران اهواز بیان کرد: بیشتر مردم دامپزشکان را پزشک حیوانات می دانند اما اگر از منظر توسعه پایدار به این مساله نگاه کنیم دامپزشکی تنها اقتصاد و تولید و بهره وری از دام ها نیست، خدمت به جامعه پزشکی از زاویه پرداختن به بیماری های مشترک، و تنها حل مشکلات محیط زیست نیست بلکه دامپزشکی<Veterinary Medicine> همه این موارد را شامل می‌شود و ابعاد وسیعی دارد.

 وی افزود: رشته دامپزشکی در ابتدا رشد خوبی داشت اما به تدریج مورد غفلت واقع شد و به دلیل مسایل مختلف در بسیاری از موارد مورد بی مهری فراوان قرار گرفت.

حمیدی نجات ادامه داد: اما چندین سال است بر اساس سیاستگذاری کارگزاران، تثبیت جایگاه نظام دامپزشکی، بالاتر رفتن سطح آگاهی دامداران و رقابت بین دامپزشکان، آینده ای روشن تر پیش روی این رشته و علم احساس می شود.

رییس دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به اینکه از استانداردهای حوزه دامپزشکی عقب هستیم ابراز امیدواری کرد: آینده ای بسیار خوب و شایسته در ارتباط با رشته دامپزشکی وجود دارد و آینده متعلق به دامپزشکان بسیار توانمند است.

وی گفت: در چند سال اخیر، دامپزشکان بخش خصوصی شاید به صورت انحصاری کار می کردند و قدرت انتخاب زیادی برای دامداران و مردم وجود نداشت اما رقابت ایجاد شده، دامپزشکان توانمند را موفق می کند و سهل انگاری در این رشته جایگاهی ندارد.

حمیدی نجات اضافه کرد: دامپزشک انسانی است که در جست و جوی مسیرهای سخت گذر از هیچ چیز نمی هراسد و مزد خود را بعد از طبابت دریافت می کند و در بسیاری از موارد مزدی دریافت نمی کند و هزینه درمان بیمار خود را می دهد.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان نیز گفت: علم دامپزشکی از علوم پایه و تاثیر گذار در هر جامعه و یک حرفه علمی اقتصادی است.

مصطفی کنار کوهی ادامه داد: در سیل خوزستان علم، اجرا و همبستگی نمود پیدا کرد که در نتیجه تلفات دامی به حداقل رسید؛ جمعیتی بالغ بر ۲۶ هزار راس دام سبک وسنگین درمان شدند و بالغ بر ۱۰۰ هزار راس دام سنگین ضد تب برفکی مایه کوبی(واکسینه) شدند که موفقیت های کسب شده نماد تلاش همگانی جامعه دامپزشکی بود و کمک بزرگی برای پایدار بودن اقتصاد دامپروری و کنترل بیماری ها محسوب می شود.

چهاردهم مهر روز دامپزشکی نامگذاری شده است.ایرنا 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: