دکتر محمد صاحب الزمانی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر افزود: در واقع تعرفه های آزمایشگاهی چند سالی است که دچار تزلزل شده و از این رو در حق آزمایشگاه های تشخیص طبی خیلی ظلم می شود.
وی ادامه داد: به ویژه امسال که در دبیر خانه شورای عالی بیمه برای تعیین تعرفه ها، نماینده وزارت بهداشت معتقد برعدم افزایش تعرفه آزمایشگاه ها بود در حالی که این نظر بر هیچ اصولی حاکم نبود و در واقع بدون کارشناسی و نسنجیده مطرح شد.
عضو شورای عالی نظام پزشکی خاطرنشان کرد: حال آن که بر خلاف پیشنهاد سازمان های بیمه گر که معتقد به افزایش 35 درصدی تعرفه آزمایشگاه ها بودند نماینده وزارت بهداشت با اعلام مخالفت، افزایش 10 درصدی را پیشنهاد داد اما در نهایت این عدد به 20 درصد رسید.
وی با اشاره به این که این 20 درصد به هیچ عنوان جوابگوی هزینه های آزمایشگاه ها نیست در عین حال اظهار داشت: زیرا حق الزحمه کارکنان فنی و پرسنل آزمایشگاه ها به 33 درصد افزایش یافته، کیت و تجهیزات هم 3برابر افزایش قیمت داشته و از این رو افزایش تعرفه 20 درصدی متناسب با این هزینه ها نیست.
صاحب الزمانی با شاره به این که آزمایشگاه های کشور از ارکان اصلی نظام سلامت محسوب می شوند در عین حال خواستار شد: از این رو امیدواریم مسوولین امر شهریور ماه سال جاری زمان تعیین تعرفه های بیهوشی، جراحی و داخلی نیز نسبت به تعرفه آزمایشگاه ها تجدید نظر نمایند.