کد خبر: ۲۴۲۴۲۹
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۰ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - 2019September 22
در حال حاضر سیستم عرضه دارو در سراسر کشور از طریق داروخانه‌های رسمی انجام می‌شود و در این زنجیره تمام اقلام دارویی کشور قرار دارند
شفا آنلاین>سلامت>حریرچی گفت: در حال حاضر توزیع دارو و فروش آن از طریق داروخانه‌های مجازی، غیرقانونی و تخلف است.

به گزارش شفا آنلاین، ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت اظهار کرد: در حال حاضر سیستم عرضه دارو در سراسر کشور از طریق داروخانه‌های رسمی انجام می‌شود و در این زنجیره تمام اقلام دارویی کشور قرار دارند.

او ادامه داد: پیشنهادهایی از سوی استارت‌آپ‌های حوزه سلامت مبنی بر توزیع قانونی دارو به صورت آنلاین و در درب منزل وجود دارد که البته این کار باید بعد از تصویب در وزارت بهداشت و ابلاغش به دانشگا‌ه‌های علوم پزشکی سراسر کشور انجام گیرد.

معاون کل وزارت بهداشت تاکید کرد: در حال حاضر توزیع داروی بیماران خاص و شیرخشک‌های رژیمی و متابولیکی در کشور با هدف حمایت از بیماران صعب‌العلاج و تسهیل کار آنها انجام شده است اما در حال حاضر آن چیزی که در فضای مجازی تحت عنوان توزیع داروانجام می‌گیرد غیرقانونی است و هیچ تاییدیه‌‌ای از سوی وزارت بهداشت ندارد.

حریرچی بیان کرد: توزیع دارو به صورت آنلاین و به وسیله داروخانه‌های مجازی و ارسال آن به بیماران خارج از زنجیره رسمی دارویی کشور است و به مردم توصیه می‌کنم تمام احتیاطات لازم در زمینه خرید اینترنتی از داروخانه‌های مجازی را داشته باشند.

واردات سه درصد از داروهای مورد نیاز بیماران از خارج از کشور

او گفت: در حال حاضر ۳ درصد از دارو‌های مورد نیاز داخل به وسیله شرکت‌های دارویی تولید نمی‌شود و ما سعی داریم طی دو سال آینده میزان واردات دارو‌ها را به یک درصد کاهش بدهیم.

معاون کل وزارت بهداشت یادآوری کرد: خوشبختانه با تلاش دانشمندان ایرانی ۶۷ درصد از مواد اولیه دارویی در داخل کشور تولید می‌شود و تقریباً کار‌های بسته‌بندی دارو‌ها نیز متولی داخلی دارد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: