کد خبر: ۲۴۲۴۰۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۰ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - 2019September 22
مرکز پزشکی مجموعا حدود ۶۰ پایگاه در عراق خواهد داشت و ما حدود ۶۰۰ کیلومتر را پوشش خواهیم داد
شفا آنلاین>سلمت>رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر اعلام کرد: مرکز پزشکی مجموعا حدود ۶۰ پایگاه در عراق خواهد داشت و ما حدود ۶۰۰ کیلومتر را پوشش خواهیم داد.

به گزارش شفا آنلاین:محمد تقی حلی ساز رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر صبح امروز در نشست تشریح خدمات هلال احمر از اربعین ۹۸ گفت: مرکز پزشکی مجموعا حدود ۶۰ پایگاه در عراق خواهد داشت و ما حدود ۶۰۰ کیلومتر را پوشش خواهیم داد.

وی درباره میزان داروهای ارسالی به عراق اظهار داشت: حداقل ۱۲۰ الی ۱۴۰ تن دارو به عراق ارسال خواهد شد و حدود ۱۵ الی ۱۸ تریلی این اقلام را منتقل خواهند کرد. کادر درمانی ما نیز حدود ۲ هزار نفر در بخش های مختلف خواهند بود.


رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر درباره هماهنگی بین دستگاه ها در این سفر تصریح کرد: هر ساله در وزارت کشور برای اربعین یک ستاد اربعین ایجاد و تحت عنوان آن تمامی دستگاه های دخیل با یکدیگر هماهنگ می شوند.

وی ادامه داد: بیمارستان های عراق نیز در صورت نیاز همکاری لازم را با جمعیت هلال احمر خواهند داشت اما خدمات درمانی در بیمارستان های عراق رایگان نیست و تنها خدمات جمعیت هلال احمر به زائران رایگان خواهد بود.

حلی ساز عنوان کرد: بر اساس مصوبه ستاد اربعین، از هزینه ثبت نام در سامانه سماح مبلغ ۷ هزار تومان به جمعیت هلال احمر داده می شود و این مبلغ تنها تامین بخشی از هزینه ها و خدمات هلال احمر است. سال گذشته حدود ۷۰ نفر فوتی داشتیم و با پرداخت بیمه تمامی امور آن ها به آسانی انجام شد. ثبت نام در سامانه سماح و بیمه شدن زائران امری ضروری و عاقلانه برای این سفر است.

وی تاکید کرد: در سفر اربعین، هلال احمر به تمامی زوار دیگر کشورها نیز خدمات درمانی ارائه خواهد داد.مهر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: