کد خبر: ۲۱۶۰۸۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۰ - ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - 2018December 05
انجمن خون و سرطان کودکان معتقد بودند باید از داروهای برند استفاده کنیم چراکه اثر گذاری بسیار خوبی بر درمان سرطان کودکان دارد. خوشبختانه 85 درصد از کودکان مبتلا به بیماری سرطان خون در یک پروسه درمانی طولانی، کاملا درمان می‌شوند
شفاآنلاین>سلامت> سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: خوشبختانه ۸۵ درصد از کودکان مبتلا به بیماری سرطان خون در یک پروسه درمانی طولانی، کاملا درمان می‌شوند.

به گزارش شفاآنلاین، حیدر علی عابدی ،  در تشریح دستور کار امروز ( سه‌شنبه 13آذرماه ) کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: جلسه ابتدایی کمیسیون بهداشت با حضور پیرحسین کیلوند رئیس اورژانس کشور پیرامون وضعیت فعلی اورژانس و اقدامات انجام شده برگزار شد. در این راستا کولیوند گزارش کاملی را از اقدامت وسیع و گسترده اورژانس کشور در زلزله کرمانشاه و پیاده روی اربعین و اقدامات جاده ای ارائه کرد.

اورژانس کشور با کمبود شدید نیرو مواجه است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طبق گزارش رئیس اورژانش کشور، این سازمان با مشکلات مختلفی از جمله کمبود نیروی انسانی پرستار و تکنسین فوریت‌های پزشکی رو برو هستند و از کمسیون بهداشت و درمان مجلس درخواست کردند پیگیری‌های لازم را در این خصوص انجام دهد.

حضور اعضای انجمن خون و سرطان کودکان در کمسیون بهداشت  مجلس

عابدی تصریح کرد: جلسه دوم کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انجمن سرطان خون برگزار شد، در این جلسه دکتر عظیم مهرور و دکتر پیمان عشقی از اعضای انجمن خون و سرطان کودکان، همایون یوسفی از اعضای کمیسون بهداشت مجلس و عضو این انجمن و جان‌بابایی معاون درمان وزارت بهداشت،درمان و آموزش کشور و عضو انجمن خون و سرطان کودکان حضور داشتند و مباحثی را پیرامون مشکلات داروهای سرطانی مطرح کردند. همچنین غلامرضا اصغری معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو نیز در این جلسه حضور داشت و در خصوص وضعیت داروهای سرطانی توضیحاتی ارائه کرد.

بهبودی 85 درصد کودکان مبتلا به سرطان

این نماینده مردم در مجلس دهم اظهار کرد: انجمن خون و سرطان کودکان معتقد بودند باید از داروهای برند استفاده کنیم چراکه اثر گذاری بسیار خوبی بر درمان سرطان کودکان دارد. خوشبختانه 85 درصد از کودکان مبتلا به بیماری سرطان خون در یک پروسه درمانی طولانی، کاملا درمان می‌شوند.

تعرفه پیوند مغز و استخوان افزایش پیدا کند

عابدی بیان کرد: جان‌بابایی معاون وزیر بهداشت نیز در رابطه با تعرفه پیوند مغز و استخوان صحبت کرد، وی معتقد بود اگر تعرفه اصلی مصوب شده در شورای عالی بیمه  در خصوص پیوند مغز و استخوان، هر چه سریع‌تر تصویب شود جهش بسیار خوبی را در این حوزه شاهد خواهیم بود. مدتی است که تعرفه پزشکان افزایش پیدا کرده اما تعرفه پزشکان سرطان خون هیچ افزایشی نداشته، به این دلیل پزشکان تمایل کمتری برای انتخاب این رشته دارند. وی از کمیسیون خواست تا برنامه‌ای در خصوص افزایش تعرفه‌های پزشکان سرطان خون  ارائه کند تا داوطلبان بیشتری به این حوزه ورود کنند.

 اثر بخشی داروهای داخلی و خارجی قبل از توزیع ارزیابی می‌شود

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رئیس سازمان غذا و دارو در این جلسه در رابطه با تولیدات داخلی دارو توضیحاتی ارائه و اعلام کرد اثر بخشی تمامی داروهای تولید داخل و دارو های وارداتی از صافی‌های متعددی ارزیابی می‌شود و اگر اثرات آن مورد قبول بود، در کشور توزیع می‌شود. داروهای(Medications) هندی نیز به همین صورت ، از فیلتر‌های مختلفی عبور میکنند و ارزیابی‌های دقیقی بر آنها صورت میگیرد، تنها داروهایی وارد کشور می‌شوند که در اروپا نیز ارزیابی شده و مصرف می‌شوند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، خاطر نشان کرد: کمیسیون بهداشت باید در تلفیق بودجه دقت بیشتری داشته باشد، همچنین لازم است برای تامین نیازمندی‌های بودجه بخش سرطان(Cancer) و  تامین نیرو رایزنی‌هایی داشته باشد. ما از سازمان برنامه قول گرفته ایم که در لایحه به بودجه تامین نیرو توجه شود. در حال حاضر بودجه  به مجلس ابلاغ نشده و اطلاع دقیقی در  خصوص میزان تخصیص بودجه نداریم. بنابراین بعد از ابلاغ لایحه بودجه  تصمیم‌های لازم در کمیسیون گرفته خواهدشد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: