کد خبر: ۲۴۲۲۶۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۰ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - 2019April 16
پس از استان‌های یزد، کهکیلویه و بویر احمد و چهارمحال و بختیاری؛ دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با PMP 22/28 موفق به کسب رتبه چهارم کشور در سال 97 شده است
به گزارش  شفا آنلاین:به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، پس از استان‌های یزد، کهکیلویه و بویر احمد و چهارمحال و بختیاری؛ دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با PMP 22/28 موفق به کسب رتبه چهارم کشور در سال 97 شده است.
 
دکتر دانائی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ضمن اعلام این خبر گفت: با توجه به جمعیت تحت پوشش بیمارستان های استان نسبت به سایر استان ها، در سال 97  با تلاش پزشکان و تشخیص و تایید به‌ موقع موارد مرگ مغزی و مراقبت پس از تایید موارد کاندید اهدا توسط کوردیناتورهای مراقبت کننده و اعلام رضایت خانواده ها به اهدای عضو، از 14 مورد تایید مرگ مغزی در استان 10 مورد اهدا انجام شد.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ادامه داد: به جز موارد رویداد اهدای عضو،  فعالیت‌های دیگری از جمله ایجاد تفاهم نامه ای از سوی دانشگاه با شهرداری مبنی بر نامگذاری بوستانی در شهر به نام اهدا، برپایی غرفه های متعدد اهدای عضو، برنامه‌های آموزشی با گروه های هدف مختلف و برپایی برنامه های متعدد  فرهنگی برای خانواده های اهدا کننده در واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی این استان در سال گذشته با همیاری مسئولان، همکاران واحد و سفیران اهدای عضو صورت گرفت.
 
وی افزود: per million population تعداد اهداء عضو در یک میلیون نفر که بر اساس آن تعداد اهداءکنندگان عضو هر منطقه را با دیگر مناطق مقایسه می کنند، است.
 
دکتر دانائی ضمن قدردانی از تمام تلاش‌های صورت گرفته در سال 97، بیان کرد: امیدواریم واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی، در سال جدید نیز با نیرو و انگیزه بیشتری در راه گسترش و ارتقای فرایند اهدا و پیوند عضو، گام‌ بردارند
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار