کد خبر: ۲۴۱۶۹۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۰ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - 2019September 13
طب ایرانی ریشه در باور‌های مردم دارد و اقبال زیادی در پذیرش طب ایرانی در جامعه وجود دارد و عقل سلیم حکم می‌کند که از طب ایرانی که قدمت چندین ساله برخوردار است و دارای پشتوانه خوبی در جهت منابع معتبر است، استفاده بهینه را ببریم
شفاآنلاین>سلامت>معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: طب سنتی به عنوان مکمل طب رایج امروز موثر و اثر بخش است.

به گزارش شفاآنلاین، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، با اشاره به طب سنتی در طبابت اظهار کرد: طب سنتی در کشورمان به عنوان یک طب ارزشی جزء نظام سلامت<Health> ایران محسوب می‌شود و در برنامه ششم توسعه و سیاست‌های کلی سلامت نیز این مسئله ذکر شده است.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: بر اساس برنامه ششم توسعه وزارت بهداشت مکلف شده است تا طب سنتی را بر نظام سلامت کشور ادغام کند و این مسئله یک موضوع جهانی است، زیرا سازمان بهداشت جهانی نیز نسبت به ادغام طب سنتی کشور‌ها در علم روز پزشکی همواره تأکید کرده است.

او تأکید کرد: طب ایرانی ریشه در باور‌های مردم دارد و اقبال زیادی در پذیرش طب ایرانی در جامعه وجود دارد و عقل سلیم حکم می‌کند که از طب ایرانی که قدمت چندین ساله برخوردار است و دارای پشتوانه خوبی در جهت منابع معتبر است، استفاده بهینه را ببریم.

خدا دوست اظهار کرد: طب ایرانی و سنتی به عنوان مکمل طب رایج می‌تواند در درمان بیماری مردم کشورمان اثربخش باشد، اما اینکه طب سنتی به تنهایی در درمان بیماران و مراجعه کنندگان دخالت کند اصلاً موضوع درستی نیست.

طب اسلامی در سیاست های ابلاغی مقام رمعظم رهبری نداریم

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بیان کرد: در دین اسلام توصیه زیادی در زمینه حفظ و ارتقای سلامت مردم شده است و حمایت  ها بر این اساس تحت عنوان طب صادق و طب رضا به دست ما رسیده است.

او بیان کرد: متأسفانه برخی از افراد از باور‌های دینی مردم در زمینه طب اسلامی سوء استفاده می‌کنند و برخی مطالب نادرست را به غلط تحت عنوان طب اسلامی ذکر کرده‌اند که هیچ کدام از آن‌ها سندیتی بر اساس علم رجال ندارد.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری واژه‌ای به نام طب اسلامی در حوزه سلامت به کار گرفته نشده است و من معتقدم که طب سنتی در کنار طب رایج می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد و در درمان بیماری‌ها مؤثر باشد همین طور که برخی از بیماری‌ها بر اساس طب رایج امروزه دنیا به تنهای اثربخش نیست.

خدا دوست گفت: طب سنتی می‌تواند به عنوان مکمل در درمان بیماری‌های مختلف حتی عارضه‌های صعب العلاج مؤثر باشد، اما باید به درستی و در جایگاه خودش از این روش علمی استفاده کرد.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: