کد خبر: ۲۳۹۷۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۳ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ - 2014June 02
شفاآنلاین-تعیین قیمت خودرو بحثی است که آنقدر سر خودروسازان را شلوغ کرده که به سختی می توان حتی برای گفتگوی چند دقیقه ای پیدایشان کرد.

به گزارش شفا آنلاین،صنعت خودرو این روزها بسیار گرفتار است. این موضوع را هم در برقراری یک تماس ساده با مسئولان خودروساز به راحتی می توان درک کرد. تعیین قیمت خودرو بحثی است که آنقدر سر خودروسازان را شلوغ کرده که به سختی می توان حتی برای گفتگوی چند دقیقه ای پیدایشان کرد. اینکه بازار خودرو یک بام و دو هواست هیچ شکی در آن نیست حتی خود خودروسازان نیز از این بلاتکلیفی کلافه اند. ساسان قربانی، دبیر انجمن هیات قطعه سازان معتقد است تعین قیمت خودرو در بازار آزاد حتی ممکن است باعث کاهش قیمت خودرو شود.

ساسان قربانی درخصوص شرایط فعلی بازار خودرو  گفت: « بالاخره بعد از کش و قوس های فراوانی که از گذشته تا به حال در بازار خودرو اتفاق افتاده است به زودی شاهد یک آرامش نسبی خواهیم بود. سازمان های متولی زیادی هستند که می خواهند قیمت خودرو را به صورت دستوری اعلام کنند. اما این راه به هیچ عنوان درست نیست زیرا نباید قیمت ها را سازمانی که هیچ ربطی هم به صنعت خودرو سازی ندارد تعیین کند.»

وی افزود:« این روزها وضعیت مبهم صنعت خودروسازی سازمان های زیادی را درگیرخودکرده است و اگر این بازار به سمت بازار آزاد برود قطعا این تنش ها نیز از میان برداشته خواهد شد و به نوعی همه کسانی که در این جریانات درگیر شده اند نجات پیدا خواهند کرد. در بسیاری از کشورهای دنیا قیمت خودرو در بازار آزاد تعیین می شود و به اعتقاد من به زودی همین اتفاق هم در بازارهای ما به وقوع می پیوندد.»

قربانی خاطر نشان کرد:«در آینده نزدیک بازار خودرو به سمت یک بازار رقابتی پیش خواهد رفت و در همین بازار است که قیمت های واقعی تعیین می شود. باید قیمت ها را به بازار آزاد واگذار کنیم، زیرا این کار بار دیگر باعث پیشی گرفتن کیفیت از قیمت می شود.البته تقریبا تمامی مسولان با این اقدام موافق هستند و همگی پذیرفته اندکه این کار می تواند راهکاری مناسب برای حل مشکل صنعت خودرو باشد.»

دبیر انجمن هیات قطعه سازان در خصوص از میان برداشتن قیمت های دستوری گفت: « باید تعیین قیمت ها در بازار آزاد صورت گیرد. قیمت های که در بازار تعیین شوند ممکن است باعث کاهش قیمت ها نیز شوند. »

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: