کد خبر: ۲۳۹۵۴۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - 2019August 14
در بحث تصادفات رانندگی وضعیت ما در دو سال گذشته خوب نبود و روند کاهشی آمار فوتی‌های تصادفات متوقف شد. حتی در سال ۹۶ این آمار۱.۲ درصد و در سال ۹۷ نیز ۱.۷ درصد رشد داشت
شفا آنلاین>اجتماعی> رییس پلیس راهور ناجا از مرگ میانگین ساعتی ۲ نفر درپی تصادفات رانندگی از ابتدای امسال تا روز گذشته خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین:سردار سیدکمال هادیانفر در نشست خبری صبح امروز خود با اشاره به آمار جانباختگان حوادث رانندگی در کشور گفت: در بحث تصادفات رانندگی<driving accidents> وضعیت ما در دو سال گذشته خوب نبود و روند کاهشی آمار فوتی‌های تصادفات متوقف شد. حتی در سال ۹۶ این آمار۱.۲ درصد و در سال ۹۷ نیز ۱.۷ درصد رشد داشت.‌

وی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون دست‌کم ۶۵۳۴ نفر در تصادفات جانباخته‌اند که آمار سه ماهه آن به تایید پزشکی قانونی رسیده و آمار تیر و مرداد تا روز گذشته تنها آمار فوتی‌های سر صحنه است.

هادیانفر افزود: طبق همین آمار به طور میانگین روزانه ۴۶ نفر و هر ساعت ۲ نفر در تصادفات رانندگی کشور جان‌باخته‌اند.

وی در مورد تردد خودروهای دارای مناطق آزاد نیز گفت:خودروهای دارای پلاک مناطق آزاد چون 90 درصد از عوارض دولتی را نداده‌اند و به همین دلیل تنها سالی یک ماه می‌توانند وارد دیگر نقاط کشور شوند و با توجه به اینکه تاریخ اخذ پلاک گذر موقت در پلاک نصب شده، پلیس با آن برخورد کرده و خودرو توقیف می‌شود.

رییس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه خرید و فروش خودروهای پلاک مناطق آزاد ممنوع است، گفت: همچنین آن دسته از خودروهایی که جنبه تفاخر داشته باشند اجازه خروج از منطقه آزاد را نخواهند داشت و حتی یک ماه نیز نمی‌توانند وارد حوزه سرزمینی شود و بر این اساس خودروهای امریکایی و خودروهایی نظیر لامبورگینی، پورشه و ... اجازه تردد در هیچ نقطه‌ای از کشور به جز منطقه آزاد را نخواهند داشت.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: