کد خبر: ۲۳۸۷۵۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۰ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - 2019August 04
این نگرش به دلیل ابعاد گسترده تخریب فردی و اجتماعی معضل اعتیاد به وجود آمده که آن را به بیماری روانی، زیستی و اجتماعی تبدیل کرده است
شفا آنلاین>سلامت>رئیس سیزدهمین کنگره بین المللی دانش اعتیاد، گفت: مردم بزرگ ترین مشکل سلامتی در جامعه خود را اعتیاد می دانند.

به گزارش شفا آنلاین، محمد تقی جغتایی، در آستانه برگزاری سیزدهمین کنگره بین المللی دانش اعتیاد(Addiction)، اظهار داشت: برگزاری این همایش فرصت مغتنم برای بررسی فعالیت های علمی و تخصصی در حوزه اعتیاد و ارائه رویکرد سازنده در امر سیاست گذاری، پیشگیری و درمان این پدیده اجتماعی است.

وی با عنوان این مطلب که مردم بزرگ ترین مشکل سلامتی در جامعه خود را اعتیاد می دانند و در این زمینه تاکید کرد: این نگرش به دلیل ابعاد گسترده تخریب فردی و اجتماعی معضل اعتیاد به وجود آمده که آن را به بیماری روانی، زیستی و اجتماعی تبدیل کرده است.

جغتایی تاکید کرد: با توجه به اهمیت موضوع اعتیاد در جامعه و همچنین ابعاد گسترده تاثیرگذاری این بیماری به لحاظ فردی، اجتماعی و خانوادگی، کنگره دانش اعتیاد فرصت مناسب و بسیار ارزشمندی است که همه افراد و متخصصان جامعه، ابعاد مختلف آن را از جنبه های اقتصادی، جامعه شناسی، بیولوژیک، روانشناسی و ... مورد بحث و تبادل نظر قرار بدهند.

جغتایی در ادامه به اهمیت کارکرد مرکز ملی نقشه برداری مغز اشاره کرد و گفت: امروزه می توان با استفاده از نقشه برداری مغز، در حوزه پیشگیری و درمان اعتیاد استفاده کرد.

وی ادامه داد: عمده افرادی که به سمت اعتیاد گرایش پیدا می کنند یا به دنبال لذت بردن و گذراندن اوقات خودشان هستند و یا برای برطرف کردن مشکلات روحی روانی و...، به سمت مصرف مواد گرایش پیدا می کند. از این رو قراراست در این کنگره به حوزه پیشگیری توجه بیشتری شود و اینکه چه باید کرد تا شرایط جامعه را به سمتی ببریم که فرد احساس رضایت داشته باشد و چه کنیم تا رضایت اجتماعی در افراد را افزایش دهیم.

جغتایی با بیان اینکه  ارائه راهکارهایی برای پیشگیری از اعتیاد در میان جوانان مورد تاکید است، افزود: تلاش می شود بر اساس یافته های محققان داخلی و بین المللی، مکانیزم ها و روش های مناسب در امر پیشگیری از اعتیاد و نیز توانمندسازی معتادان، تدوین و در سیاست گذاری ها مورد توجه قرار گیرد.

وی در ارتباط با جزئیات برگزاری کنگره، گفت: در این کنگره بین المللی، اساتید، صاحب نظران، اندیشمندان، پژوهشگران و دست اندرکاران علمی، تحقیقاتی و تخصصی  در سطح ملی و بین المللی، دیدگاه ها و یافته های خود در زمینه آخرین فعالیت های پژوهشی در حوزه اعتیاد از منظر علوم پایه، بالینی، اجتماعی، حقوق و اثرات و پیامدهای مصرف مواد اعتیادآور را ارائه و به اشتراک می گذارند.

سیزدهمین کنگره بین المللی دانش اعتیاد ۳۰ مرداد تا ۱ شهریور ۹۸، در مرکز همایش های رازی تهران برگزار می شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: