کد خبر: ۲۳۷۵۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۹ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۳ - 2014May 31
شفاآنلاین-وزیر بهداشت گفت: برای رفع مشکلات بیماران ام اس از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد و تلاش می کنیم ام اس به عنوان یک بیماری خاص معرفی شود.

به گزارش شفا آنلاین، و به نقل از  پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، روز جمعه در جشنواره امید که بمناسبت هفته ام اس برگزار شد، گفت: دولت در بحران دارویی سال گذشته توانست بخشی از درد و رنج بیماران را کاهش دهد اما در زمینه بیماران ام اس کمی عقب هستیم.

به گفته دکتر سید حسن هاشمی هرچند پژوهش ها و روش های تشخیصی مختلفی برای درمان ام اس وجود دارد اما این موضوع به این معنا نیست که درمان بیماری ام اس باید محدود شود و یا در بازار داروی این بیماری یک یا دو دارو وجود داشته باشد.

دکتر هاشمی با اشاره به این که برخی از اختلاف نظر ها در درمان ممکن است وجود داشته باشد، خاطرنشان کرد: در رابطه با رفع این مشکل و دیگر مشکلات درمانی و دارویی بیماران ام اس این اطمینان را می دهیم که که اگر انجمن ام اس با همکاری وزارت بهداشت به صورت یکپارچه عمل کند، حتما سال آینده سال بهتری برای بیماران خواهد بود.

وزیر بهداشت افزود: در حوزه دارویی نیز تلاش فراوان می شود تا داروهای ام اس در داخل کشور تولید شود و فکر می کنم قطعا این مسیر به خوبی ادامه یابد.

دکتر هاشمی توضیح داد: هر چند دولت بخشی از هزینه ها را برعهده گرفته، هنوز هم همین مقدار ممکن است برای برخی خانواده های بیماران ام اس قابل تحمل نباشد.

وزیر بهداشت همچنین از پزشکان و بیماران خواست تا داروهای تولید داخل را نیز باور داشته باشند.

وی درپاسخ به سوالی در رابطه با اینکه آیا وزارت بهداشت برای سال 94می تواند لایحه ای مبنی بر بیماری خاص شدن ام اس به مجلس تقدیم کند، گفت: از هیچ تلاشی فروگذار نمی کنیم و می توان به جز ام اس، چند بیماری دیگر را نیز به عنوان بیماری خاص معرفی کرد.

دکتر هاشمی ادامه داد: آنچه که هم برای دولت و هم مجلس محدودیت ایجاد می کند، همان منابع مالی است که فکر می کنم با توجه به حمایت بیش از 90 درصدی دولت از داروی های داخلی ام اس مشکلی برای حداقل بیماری ام اس و پیوستن آن به بیماری های خاص ایجاد نشود.

دکتر هاشمی در پایان خاطرنشان کرد:با برنامه ریزی انجام شده در شورای فناوری سلامت قرار است یک تا دو داروی ام اس با کیفیت مطلوب تا دو سال دیگر تولید شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: