کد خبر: ۲۳۷۵۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۰ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۳ - 2014May 31
شفاآنلاین-رییس اداره آموزش ارتقای سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از برگزاری کمپین ملی عاری از دخانیات از مهر ماه در 22 هزار و 500 مدرسه راهنمایی سراسر کشور خبر داد.
به گزارش شفاآنلاین، «شهرام رفیعی فر» روز شنبه در همایش روز جهانی بدون دخانیات افزود: این کمپین برای 5/2 میلیون جمعیت دانش آموز مدارس راهنمایی کشور برگزار می شود.

وی گفت: از هفتم مهر ماه در همه مدارس، نمایشگاهی با موضوع دخانیات شامل 18 پوستر برگزار خواهد شد که داستان این پوسترها در رابطه با تشکیل گروه کودکان برای مبارزه با استعمال دخانیات در محله است.

رییس اداره آموزش ارتقای سلامت وزارت بهداشت ادامه داد: می خواهیم به جای رویکرد سرزنش کننده در رابطه با دخانیات، رویکرد مشارکت کننده را از نوجوانان بخواهیم تا آنان با تولید رسانه شامل نقاشی، مقاله، شعر و ترانه و تولید فیلم کوتاه با موبایل، سلامت را در جامعه ترویج کنند.

رفیعی فر یادآور شد: یک کتابچه و «سی دی» انیمیشن در رابطه با دخانیات برای کودکان تهیه شده و دانش آموزان با مطالعه این کتاب ها و بازدید از نمایشگاه ها می توانند به تولید آثار پرداخته و آثار رسانه ای خود را به وزارت بهداشت و آموزش و پرورش ارسال کنند.

وی ادامه داد: به بهترین آثار جوایزی تعلق گرفته و از آنها برای تداوم آموزش به همسالان برای پیشگیری از استعمال دخانیات استفاده می شود.

رییس اداره آموزش ارتقای سلامت وزارت بهداشت گفت: همچنین نمایشگاه «سالم زیستن با قلب سالم» از هفتم مهر ماه برای شش میلیون دانش آموز مقطع ابتدایی و 12 میلیون والدین آنها در 58 هزار مدرسه ابتدایی برگزار می شود تا والدین این دانش آموزان با مضرات سیگار آشنا شوند.
برچسب ها: کمپین ، ملی ، دخانیات
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: