کد خبر: ۲۳۷۴۷۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۰ - ۲۹ تير ۱۳۹۸ - 2019July 20
امروزه اهدای عضو یک امر متعارف در تمام دنیا محسوب می‌شود و طی چند سال گذشته کار فرهنگ سازی خوبی در زمینه اهدای عضو انجام شده است و مردم از این امر استقبال خوبی کرده‌اند
شفا آنلاین>سلامت>شادنوش گفت: در سه ماهه اول سال، آمار اهدای عضو رشد خوبی داشته و مراکز پیوند نیز نسبت به گذشته گسترش پیدا کرده است.

به گزارش شفا آنلاین:شادنوش رئیس اداره مدیریت پیوند وزارت بهداشت  گفت: امروزه اهدای عضو یک امر متعارف در تمام دنیا محسوب می‌شود و طی چند سال گذشته کار فرهنگ سازی خوبی در زمینه اهدای عضو انجام شده است و مردم از این امر استقبال خوبی کرده‌اند.

وی ادامه داد: علی‌رغم آنکه در سال‌های ۹۶ و ۹۷ میزان اهدای عضو یک روند ثابتی را داشته است، اما در سه ماهه اول امسال آمار اهدای عضو<organ donation> از رشد خوبی برخوردار است و خوشبختانه مراکز انجام پیوند نیز نسبت به گذشته گسترش چشمگیری پیدا کرده است به طور مثال دومین مرکز پیوند کلیه در اردبیل به بهره‌برداری رسیده است و در ماه آینده مرکز پیوند کلیه در بندرعباس راه‌اندازی می‌شود.


شادنوش با اشاره به اینکه به زودی مرکز پیوند کلیه در سنندج راه‌اندازی می‌شود، افزود: با همکاری اورژانس کشور و دیگر سازمان‌های مربوطه وضعیت انتقال اعضای اهدایی بسیار بهتر از گذشته شده است و خوشبختانه وضعیت ثبت اطلاعات پیوند در مسیر درستی قرار گرفته است.

رئیس اداره مدیریت پیوند وزارت بهداشت تاکید کرد: امروز ۲۵ هزار نفر در لیست انتظار پیوند قرار گرفته‌اند که متأسفانه برخی از بیماران به دلیل نداشتن عضو پیوندی فوت می‌کنند.

وی گفت: باید کاهش مصرف قند و نمک و شکر از شیوع بیماری‌های غیر واگیر در بین مردم کشورمان بتوان پیشگیری کرد و با رعایت نکات ایمنی شاهد کاهش حوادث در کشور شویم و با پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر نیاز به پیوند دریافت عضو کاهش پیدا می‌کند؛ روزانه بین ۷ تا ۱۰ نفر به دلیل نرسیدن عضو پیوندی فوت می‌کنند.

شادنوش یادآوری کرد:  سالیانه ۴ هزار مرگ مغزی در کشور اتفاق می‌افتد که این افراد می‌توانند اعضای خود را اهدا کنند.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: