کد خبر: ۲۳۷۴۶۰
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۷ - ۲۸ تير ۱۳۹۸ - 2019July 19
متأسفانه در برخی بیمارستانها، بانکها و حتی برنامه‌های تلویزیونی ، بدحجابی‌ها به مراتب بدتر از افرادی است که پلیس در خیابانها با آنها برخورد می‌کند
شفا آنلاین>اجتماعی>فرمانده ناجا گفت: متأسفانه در برخی بیمارستانها، بانکها و حتی برنامه‌های تلویزیونی ، بدحجابی‌ها به مراتب بدتر از افرادی است که پلیس در خیابانها با آنها برخورد می‌کند.

به گزارش شفا آنلاین، سردار حسین اشتری در جمع ائمه جمعه سراسر کشور، با بیان اینکه نیروی انتظامی وظیفه خود می‌داند همواره پاسدار ارزشهای انقلاب بوده و باشد، گفت: در عین حال تأمین امنیت در کشور یکی از وظایف ناجا محسوب می‌شود.

فرمانده ناجا با اشاره به نقش دیگر دستگاه‌ها در ایجاد احساس امنیت، تصریح کرد: متأسفانه برخی به دنبال القای این موضوع هستند که در کشور ما امنیت وجود ندارد اما به حول و قوه الهی و هدایتهای داهیانه مقام معظم رهبری، نیروی انتظامی در هشت هزار و 755 کیلومتر مرز حضور دارد و توانسته امنیت را از مرزها تا اعماق شهرها تأمین کند.

وی به نقش اثربخش ائمه جمعه در احساس امنیت اشاره و بیان کرد: ما نیز به عنوان یک سرباز از خدمتگزاری به مردم و تأمین امنیت برای آنها، بسیار خوشحالیم.

این مقام انتظامی با بیان اینکه مردم به نیروهای مسلح اعتماد کامل دارند، افزود: نیروی انتظامی وظیفه برخورد با ناهنجاری‌ها را برعهده دارد اما امروز برحسب کم‌کاری برخی دستگاه‌ها، شاهد افزایش این موضوع در جامعه هستیم.

پلیس در برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی در عمل تنها است
اشتری با بیان اینکه نیروی انتظامی در برخورد با ناهنجاری های اجتماعی در عمل تنها است، خاطرنشان کرد: ممکن است، عده‌ای با صدور برخی اطلاعیه‌ها یا بیانیه‌ها، از پلیس حمایت کنند اما ناجا در عمل تنها است.

فرمانده ناجا به وظایف 26 دستگاه درموضوع عفاف و حجاب، اشاره و خاطرنشان کرد: 300 مصوبه در شورای عالی انقلاب فرهنگی که به تصویب مقام معظم رهبری (مدظله العالی) رسیده، وجود دارد و باید از این دستگاه‌ها سؤال شود که در قبال تهاجم و شبیخون فرهنگی دشمن که رهبر معظم انقلاب چندین بار در این رابطه تذکر داده‌اند، چه کرده‌اند.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی در این میان، وظایف خود را به خوبی انجام داده است، گفت: گرچه ما به این حد نیز راضی نیستیم ولی برحسب قانون وظایف خود را به درستی انجام داده‌‌ایم.

این مقام انتظامی ادامه داد: توقع ما از این جمع مؤثر و پربرکت برای کشور، این است که نیروی انتظامی را در عمل کمک کرده و از دستگاه‌های دیگر نیز بخواهند تا به وظایف خود طبق قانون عمل کنند.

افزایش 40 درصدی اقدامات سلبی و ایجابی ناجا در 4 ماهه نخست سال
اشتری افزود: در چهار ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، اقدامات سلبی و ایجابی ناجا 40 درصد افزایش پیدا کرده است.

فرمانده ناجا با بیان اینکه بی‌حجابی براساس قانون جرم محسوب می‌شود، گفت: بارها اعلام کرده‌ایم، خودرو حریم خصوصی نیست و کشف حجاب در آن، جرم محسوب می‌شود، برهمین اساس طرح ناظر یک را راه‌اندازی کرده‌ایم که خوشبختانه اثرات مثبتی نیز به همراه داشته است.

وی متذکر شد: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون، حدود 300 هزار پیامک برای افراد متخلف ارسال شده که از این تعداد 150 هزار نفر برای اخذ تعهد مراجعه کرد‌ه‌اند که با برخورد محترمانه از آنها تعهد اخذ و اعلام شده در صورت تکرار، خودروی آنها توقیف و در مرحله بعد به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

این مقام انتظامی با انتقاد از کسانی که مخالف این طرح هستند، گفت: بررسی‌ها نشان داده دلیل مخالفت برخی افراد با این طرح این است که یکی از بستگان آنها پیامکی توسط پلیس دریافت کرده‌اند.

اشتری یادآور شد: مبنای کار ناجا، همواره قانون بوده و است و برخورد با پدیده بدحجابی نیز برخورد با بی‌قانونی محسوب می‌شود.

فرمانده ناجا با اشاره به اینکه در برخورد با فساد نمی‌توانیم یک تنه وارد شویم، یادآور شد: نیروی انتظامی گرچه در این میان تنها است اما اعلام می‌کنیم ما کار خود را انجام خواهیم داد.

وی اضافه کرد: متأسفانه در برخی بیمارستانها، بانکها و حتی برنامه‌های تلویزیونی ، بدحجابی‌ها به مراتب بدتر از افرادی است که پلیس در خیابانها با آنها برخورد می‌کند.

اگر تیغ مأمور پلیس کند شود، ضرر آن برای کل مردم خواهد بود
اشتری ادامه داد: برخی از افراد نیز حین برخورد با فرد متخلف، شروع به جوسازی علیه پلیس می‌کنند که این موضوع پذیرفتنی نیست چراکه اگر تیغ مأمور ما کند شود، ضرر آن برای کل مردم و متدینین خواهد بود.

با خطای مأمور برخورد می‌شود
فرمانده ناجا ضمن اعلام حمایت از مأموران و کارکنان نیروی انتظامی که در چارچوب قانون وظایف خود را به نحو احسن انجام می‌دهند، اظهار کرد: اگر ماموری خطایی انجام دهد، حتماً با او برخورد خواهد شد.

مأمور پلیس در قضیه پارک پلیس تهران وظیفه قانونی‌اش را انجام داد
وی اضافه کرد: در قضیه پارک پلیس تهران، موضوع را بررسی کرده و به این نتیجه رسیدیم که مأمور ما در چارچوب قانون، وظیفه قانونی خود را انجام داده که از او تقدیر کردیم.

این مقام انتظامی بر لزوم مدیریت فضای مجازی تأکید و خاطرنشان کرد: گرچه این فضا امروز یک نیاز در جامعه محسوب می‌شود اما کم‌کاری برخی مسئولان سبب شده تا مشکلاتی در این فضا داشته باشیم.

افزایش صددرصدی بروز جرایم در فضای سایبر در سال جاری
اشتری به افزایش صددرصدی جرایم در فضای سایبر در سال جاری اشاره کرد و گفت: امروز مدیریت این فضا، یک نیاز ضروری محسوب می‌شود.

فرمانده ناجا از همراهی مردم در پشتیبانی از خدمات پلیس تقدیر و تشکر کرد و افزود: با کسانی که بخواهند به حقوق مردم تعدی کنند، هیچ تعارفی نخواهیم داشت و قاطعانه با آنها برخورد خواهیم کرد.

وی از حمایتهای ائمه‌جمعه سراسر کشور از ناجا تقدیر و تشکر کرد و گفت: قطعاً حمایتهای ائمه‌جمعه از طرحهای نیروی انتظامی برای پیشبرد اهداف تاثیرگذار خواهد بود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: