کد خبر: ۲۳۷۴۰۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۰ - ۲۸ تير ۱۳۹۸ - 2019July 19
پرونده الکترونیک سلامت زمینه ساز برقراری عدالت در حوزه سلامت بین مردم در اقشار مختلف است
شفاآنلاین>سلامت>رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، گفت: با رونمایی از اپلیکشین پرونده الکترونیک سلامت، امکان ردیابی مسیر توزیع دارو فراهم می شود.

به گزارش شفاآنلاین، حمیدرضا صفی خانی، در مراسم رونمایی از نسخه موبایلی پرونده الکترونیکی سلامت، اظهار کرد: پرونده الکترونیک سلامت<Health> درگاهی است که مردم می‌توانند با ثبت اطلاعات در آن از سطوح مختلف خدمات بهداشتی و درمانی برخوردار شوند.

وی با تاکید بر اینکه اطلاعات در پرونده الکترونیک سلامت کاملاً محرمانه است، افزود: اطلاعات سلامت مردم تنها در اختیار پزشکان قرار می‌گیرد و برای سایرین قابل دسترس نیست.

صفی خانی اضافه کرد: پرونده الکترونیک سلامت زمینه ساز برقراری عدالت در حوزه سلامت بین مردم در اقشار مختلف است.

رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه در نسخه‌های بعدی انواع کندینگ نسخه نویسی برای صندوق‌های بیمه گر، داروخانه‌ها<drug stores> و در نهایت مطب‌های خصوصی اجرا خواهد شد، افزود: تمام داروها با کد مورد نظر در سامانه ثبت می‌شوند و ما می‌توانیم از میزان مصرف دارو و اینکه دارو برای چه کسی و به چه میزان تجویز شده مطلع شویم.

وی در پایان با تاکید بر اینکه با استفاده از این سرویس، سازمان غذا و دارو مسیر توزیع دارو تا رسیدن به مصرف کننده را رهگیری می‌کند، اظهار کرد: اجرای طرح ردیابی و ارسال دارو از طریق سازمان غذا و دارو کنترل می‌شود. مهر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: