کد خبر: ۲۳۷۳۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۶ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۳ - 2014May 31
شفاآنلاین-شرکت گوگل در پاسخ به حکم دادگاه عالی اروپا سرویس جدیدی راه اندازی کرده است که به شهروندان محدوده یورو اجازه می دهد درخواست حذف اطلاعات شخصی خود از این موتور جستجوگر را مطرح کنند.
به گزارش شفاآنلاین، این اقدام در پی آن صورت گرفت که دادگاه عالی اروپا مستقر در لوکزامبورگ، اوایل ماه جاری (13 ماه مه) در حکمی گوگل را به رعایت آنچه ˈحق فراموش شدنˈ نامیده شده، موظف کرد.

این حکم در پی شکایت یک مرد اسپانیایی صادر شد که می گفت جستجوگر گوگل هنوز لینک های مرتبط به حراج خانه او در سالها قبل را نشان می دهد و این به اعتبار او لطمه می زند.

گوگل به هنگام صدور رای دادگاه اعلام کرده بود از این حکم مایوس شده است.

ˈلری پیجˈ مدیرعامل گوگل به فایننشیال تایمز گفته اگر چه شرکتش به حکم دادگاه تمکین کرده اما این اقدام ممکن است روند نوآوری در اینترنت را مختل کند.

گوگل که بزرگترین موتور جستجوگر اینترنت است می گوید، کنترلی بر داده ها ندارد و فقط لینک اطلاعاتی که آزادانه در دسترس است را به متقاضیان ارایه می دهد.

این شرکت قبلا گفته بود که واداشتنش به پاک کردن داده ها به مثابه سانسور است.

ˈویویان ردینگˈ کمیسر دادگستری اتحادیه اروپا از تصمیم دادگاه استقبال کرد و گفت:این یک پیروزی روشن برای حفاظت از اطلاعات شخصی اروپایی هااست.

کمیسیون اروپایی ابتدا در سال 2012 پیشنهاد قانونی که به کاربران ˈحق فراموش شدنˈ می داد را داده بود.

به این ترتیب گوگل باید بعضی از جستجوها را ویرایش کند به طوری که با دستور اروپا برای حفاظت از داده های شخصی مطابقت داشته باشد.

دادگاه در متن این حکم آورده است مردم حق دارند اطلاعات شان از گوگل حذف شود اگر این اطلاعات ناکافی، نامربوط یا مربوط به گذشته ای باشد که دیگر صادق نیست.
برچسب ها: گوگل ، حکم ، دادگاه ، اروپا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: