کد خبر: ۲۳۶۷۲۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۰ - ۱۹ تير ۱۳۹۸ - 2019July 10
ما معتقدیم دانشگاه‌های علوم پزشکی باید به وزارت علوم واگذار شوند تا متولی این رسیدگی به این افراد یک نهاد باشد، نمی‌توان عنوان کرد که وقتی بحث مزایا و حقوق پیش می‌آید اعلام کنیم که ما زیر نظر حوزه بهداشت و درمان فعالیت می‌کنیم و وقتی بحث سختی کار و مشکلات پیش بیاید اعلام کنیم که کمیسیون آموزش به مشکلات ما رسیدگی کند
شفا آنلاین>سلامت>سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه کمیسیون بهداشت مجلس متولی رسیدگی به مشکلات دستیاران پزشکی است، گفت: با این حال این دانشجویان می‌توانند با ارسال نامه‌ای به کمیسیون آموزش مشکلات خود را با نمایندگان در راستای پیگیری موضوع در میان بگذارند.

به گزارش شفا آنلاین:سید حمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس  در خصوص سوژه «برای حفظ سلامت جامعه <Community health>و پزشکان، قوانین مربوط به دستیاران و اینترن‌ها تجدیدنظر شود» پزشکی توضیح داد: معمولأ مشکلات این افراد توسط کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بررسی می‌شود.


وی در خصوص این موضوع که اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس رسیدگی به مشکلات دستیاران پزشکی را وظیفه کمیسیون آموزش مجلس می‌دانند توضیح داد: ما معتقدیم دانشگاه‌های علوم پزشکی باید به وزارت علوم واگذار شوند تا متولی این رسیدگی به این افراد یک نهاد باشد، نمی‌توان عنوان کرد که وقتی بحث مزایا و حقوق پیش می‌آید اعلام کنیم که ما زیر نظر حوزه بهداشت و درمان فعالیت می‌کنیم و وقتی بحث سختی کار و مشکلات پیش بیاید اعلام کنیم که کمیسیون آموزش به مشکلات ما رسیدگی کند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: این موضوع باعث شده که دانشجویان سرگردان باشند و وزارت علوم که متولی رسیدگی به امور دانشجویان است دلیل اینکه امور آموزشی دانشجویان زیر نظر وزارت بهداشت است به مشکلات آنها رسیدگی نکند.

میرزاده گفت: توجه داشته باشیم که آزمون دوره دستیاری توسط وزارت بهداشت برای این دانشجویان برگزار می‌شود، و نمی‌شود وزارتخانه دیگری متولی امور دانشجویی آن‌ها باشد.

وی تصریح کرد: این مشکل باعث شده که رزیدنت‌ها سرگردان شوند، ولی با وجود این مسائل کمیسیون آموزش جلساتی را با مسئولان وزارت بهداشت برگزار کرده، اما معتقدم ریشه اصلی این مشکلات متولی بودن دو وزارتخانه در زمینه مسائل این دانشجویان است.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس تأکید کرد: این دانشجویان می‌توانند با ارسال نامه‌ای به کمیسیون آموزش مجلس مشکلات خود را با ما در میان بگذارند و ما با برگزاری جلسه‌ای با مسؤولان وزارت بهداشت خواستار پیگیری مشکلات آنها شویم.فارس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: