کد خبر: ۱۸۵۷۰۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۰ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - 2018February 19
این جلسه با حضور علیرضا رییسی معاون بهداشتی وزارت بهداشت، محمد شریعتی رییس مرکز مدیریت شبکه، آبتین حیدرزاده مسوول آموزش دستیار پزشکی خانواده و چند تن از مشاوران معاونت بهداشتی و نمایندگان دستیاران پزشکی خانواده دانشگاه‌های سراسر کشور در محل دفتر معاون بهداشتی وزارت بهداشت برگزار شد
شفاآنلاین>سلامت>معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص پزشک خانواده گفت: پزشکی خانواده تنها یک پزشک نیست، بلکه یک تیم سلامت محور است که یکی از اعضای این تیم پزشک و بقیه شامل مراقبین سلامت، کارشناسان و ... هستند.

به گزارش شفاآنلاین، این جلسه با حضور علیرضا رییسی معاون بهداشتی وزارت بهداشت، محمد شریعتی رییس مرکز مدیریت شبکه، آبتین حیدرزاده مسوول آموزش دستیار پزشکی خانواده و چند تن از مشاوران معاونت بهداشتی و نمایندگان دستیاران پزشکی خانواده دانشگاه‌های سراسر کشور در محل دفتر معاون بهداشتی وزارت بهداشت برگزار شد.

رییسی با بیان نظرات خود پیرامون جایگاه متخصصان(experts) پزشکی خانواده در نظام سلامت گفت: ما باید مدل پزشکی خانواده جمهوری اسلامی ایران را داشته باشیم که پزشکی خانواده تنها یک پزشک نیست بلکه یک تیم سلامت محور است.

رییسی با اشاره به نمایندگان دستیاران پزشکی خانواده کشور تاکید کرد: شما به عنوان دستیاران دوره اول، دوم و سوم، اگر نقش خود را درست ایفا نکنید، ظلم بسیار بزرگی به آیندگان در این رشته خواهید کرد. هم‌چنین نقش شما سوق دادن مسیر پزشکی خانواده به سمت مدیریت علمی این رشته و احیا کردن پزشکی خانواده است.

وی ضمن بیان نقش های بالینی و مدیریتی پزشکی خانواده تاکید کرد: هدف را گم نکنید، شما متخصص نمی‌شوید که هیئت علمی باشید و دانشجو تربیت کنید؛ هدف پزشکی خانواده نیست و این راه خطا است و باعث نابودی این رشته خواهد شد.

رییسی در ادامه اظهار داشت: شما به عنوان متخصصان پزشکی خانواده باید اجرای پزشک خانواده را در دست بگیرید، نظر بدهید و در این زمینه پیشگام باشید. هم‌چنین در تربیت پزشکان (physicians)خانواده آینده نقش بسیار پررنگی داشته باشید، زیرا تخصص در پزشکی خانواده یک ابزار بسیار قوی در حوزه سلامت است و منجر به، دستیابی به عدالت در سلامت، دسترسی بهتر به اهداف اقتصاد سلامت و توسعه شاخص های سلامتی منجر خواهد شد.

وی با اشاره به شروع مدل جدید برنامه پزشک خانواده در سال 1397 افزود: ما در اجرای سراسری برنامه پزشک خانواده 12 گام پیش رو داریم که در صورت تامین بودجه به تدریج اجرایی خواهد شد؛ هم‌چنین در این مرحله تشکیل پرونده الکترونیک برنامه اصلی ما است که در امتداد آن دستاورد های دیگر اتفاق می افتد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: