کد خبر: ۲۳۴۹۹۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۰ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - 2019June 19
یکی از فرهنگ‌های غلط در کشور ما وجود، بار مثبت و کاذب واژه "خارجی" است که پس از هر کالا و دارویی آورده می‌شود و ناخداگاه کیفیت و مرغوبیت آن در ذهن متصور می‌شود. در صورتی که هر کالا و داروی خارجی لزوماً با کیفیت و بهتر از تولید داخلی نیست
شفا آنلاین>سلامت>عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه کارخانه‌های تولید دارو در کشور به پیشرفته‌ترین دستگاه‌های  روز دنیا مجهز هستند، گفت: داروهای داخلی قابل رقابت با داروهای مشابه خارجی است.


به گزارش شفا آنلاین:احمد همتی  در رابطه با اعتماد مردم نسبت به کیفیت داروهای تولید داخلی <Domestic drugs>گفت: یکی از فرهنگ‌های غلط در کشور ما وجود، بار مثبت و کاذب واژه "خارجی" است که پس از هر کالا و دارویی آورده می‌شود و ناخداگاه کیفیت و مرغوبیت آن در ذهن متصور می‌شود. در صورتی که هر کالا و داروی خارجی لزوماً با کیفیت و بهتر از تولید داخلی نیست.

نماینده مردم سمنان در مجلس دهم ادامه داد: کالای خارجی می‌تواند مربوط به کشور‌های تراز اول، دوم و یا سوم باشد، تمامی داروهای تولید این کشور‌ها، خارجی محسوب می‌شود ولی آیا کیفیت برابری دارند؟ بنابراین لفظ کلمه "خارجی" در کشور ما به غلط جا افتاده است.

همتی فرهنگ‌سازی نادرست را یکی از عوامل اصلی افزایش فروش داروهای خارجی دانست و اظهار کرد: متاسفانه برخی از مواقع وجدان کاری برای تولید کالای‌های رقابت پذیر وجود ندارد، همین موضوع باعث می‌شود انعکاس‌های منفی در جامعه ایجاد شده و مرغوبیت کالا خارجی به عنوان یک تصور غلط جا بیافتد.

داروهای تولید داخل می‌تواند با داروهای مشابه خارجی رقابت کند
وی با تاکید بر اینکه برای تولید داروی ایرانی با کیفیت و جلب اعتماد عمومی باید کمی از منفعتمان کم کرده و به کیفیت داروها اضافه کنیم، تصریح کرد: تولیدات داروهای داخلی در کشور تحت نظارت دقیقی قرار داشته و  برای کسب تاییدیه سازمان غذا و دارو باید تمامی استاندارهای لازم را داشته باشند. بی تردید داروهای تولید داخل می‌تواند با داروهای مشابه خارجی رقابت کند.  

کارخانه‌های تولید دارو در کشور به پیشرفته‌ترین دستگاه‌های  روز دنیا مجهز هستند
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاثیر بسته‌بندی داورهای تولید داخلی بر افزایش فروش، خاطرنشان کرد: طی بازدید‌هایی که از دروخانه‌های سمنان و تهران داشتیم، همه کارخانه‌ها از پیشرفته ترین دستگاه‌ها جهت منتاژ، تولید و بسته‌بندی استفاده می‌کردند. بی‌تردید بروز نگه‌داشتن دستگاه‌ها می‌تواند اعتماد عمومی مردم داخل و خارج کشور را جلب کند ./خانه ملت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: