کد خبر: ۲۳۲۶۷۴
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۰ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019May 21
برای لاغری و تناسب اندام باید از مواد غذایی مناسبی استفاده کرد تا به کاهش وزن رسید؛در اینجا به معرفی مواد غذایی و راهکارهایی که می‌توانند سبب لاغر شدن شما شود، می‌پردازیم
شفاآنلاین>سلامت> برای لاغر شدن باید از مواد غذایی مناسبیاستفاده کرد تا با کمک به سوخت و ساز بدن به اندام متناسب رسید.

به گزارش شفاآنلاین، برای لاغری و تناسب اندام باید از مواد غذایی مناسبی استفاده کرد تا به کاهش وزن رسید؛در اینجا به معرفی مواد غذایی و راهکارهایی که می‌توانند سبب لاغر شدن شما شود، می‌پردازیم.

قبل از خوردن غذا آب بنوشید

نوشیدن آب قبل از غذا سبب کاهش اشتها می‌شود و می‌تواند به کاهش وزن(Weight Loss) کمک بسزایی کند، تحقیقات مختلف نشان داده است که خوردن آب قبل از غذا سبب افزایش ۳۰ درصدی سوخت و ساز بدن می‌شوند.

خوردن تخم مرغ در صبحانه

خوردن یک تخم مرغ هنگام صبح به کاهش وزن کمک بسیاری می‌کند و به دلیل اینکه تخم مرغ کالری زیادی دارد می‌تواند انرژی مورد نیاز بدن را برای مدت زمان طولانی تامین کند و اجازه گرسنگی به شما ندهد.

مکمل‌های پروتئینی

مکمل‌های پروتئینی علاوه بر آنکه به افزایش وزن کمک می‌کنند سبب کاهش وزن هم می‌شوند، اگر به دنبال رسیدن به وزن ایده‌آل و کاهش میزان چربی‌های بدنتان هستید از مکمل‌‌های پروئتینی مناسب استفاده کنید؛ تحقیقات نشان د‌اده‌اند که خوردن حجم زیادی از پروتئین‌ها در کاهش وزن نقش بسزایی دارد.

خواب کافی

به اندازه خوابیدن و داشتن خواب مناسب سبب می‌شود تا شما به وزن ایده‌آل  برسید؛ حدود ۸ ساعت خواب در شبانه روز در رسیدن شما به تناسب اندام مورد نظرتان کمک می‌کند.

خوردن سبزی و میوه را فراموش نکنید

سبزی و میوه‌ها حجم زیادی از پروتئین و فیبر را در خود جای داده‌اند و کالری بسیار کمی دارند، همچنین وجود آب کافی در آنها سبب می‌شود تا شما احساس سیری کنید و به تناسب اندام مورد نظر برسید.

از مصرف غذاهای تند غافل نشوید

غذاهای تند به دلیل مواد تشکیل دهنده‌شان سبب می‌شوند تا شما به وزن ایده‌آل برسید؛ مواد غذایی تند متابولیسم(metabolism) بدن را بالا می‌برد و در رسیدن شما به اندام مناسب تاثیر بسزایی دارد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: