کد خبر: ۲۳۱۳۶۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۰ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019May 07
ظرفیت تولید دارو در داخل کشور بیش از 90 درصد دارو‌های مورد نیاز است و حدود 10 درصد دارو‌ها نیز از طریق مجاری قانونی تامین می‌شود.

شفا آنلاین>سلامت>عضو کمیسیون بهداشت مجلس، با‌‌ تاکید بر اینکه هیچ کمبود دارویی وجود ندارد،گفت: بازار‌ سیاه دارو ناشی از تجویز دارو‌های خارجی برای بیماران صعب العلاج است که پزشکان اصرار به مصرف آنها دارند.


به گزارش شفا آنلاین:محمد حسین قربانی ، بر تأمین داروهای مورد نیاز کشور <Drugs required by the country>از طریق تولید داخل، تاکید کرد و گفت: ظرفیت تولید دارو در داخل کشور بیش از 90 درصد دارو‌های مورد نیاز است و حدود 10 درصد دارو‌ها نیز از طریق مجاری قانونی تامین می‌شود.

تجویز دارو‌های خارجی مشابه داخلی عامل رونق بازار سیاه دارو است

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دارو‌هایی که مشابه داخلی آن وجود دارد، به جهت حمایت از تولید داخلی، اقتصاد مقاومتی و جوانان دانشمند کشور مجوز واردات داده نمی‌شود، افزود: متاسفانه برخی از پزشکان دارو‌‎های خارجی تجویز می‌کنند که مشابه داخلی آن وجود دارد، بر همین اساس امروز بیمار و اطرافیان بیمار خودشان را موظف می‌دانند که حتما داروی خارجی مصرف کنند و همین موضوع باعث ایجاد بازار سیاه و فروش غیر قانونی دارو می‌شود.  

شایعه بی‌کیفیتی داور‌های تولید داخل بی‌اساس است/ تمامی دارو‌ها استاندارد بین المللی دارد

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه تولید دارو به عنوان یک صنعت حتماً باید استاندارد‌های لازم بین المللی را داشته باشد، تصریح کرد: شایعه بی کیفیتی و ضعیف بودن داور‌های تولید داخل بی اساس است چرا که تمامی دارو‌ها استاندارد بین المللی دارند.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، با‌‌ تاکید بر اینکه هیچ کمبود دارویی وجود ندارد، اظهار کرد: بازار‌ سیاه دارو ناشی از تجویز دارو‌های خارجی برای بیماران صعب العلاج است که پزشکان اصرار به مصرف آنها دارند.

اختلاف فاحش آمار اعلامی از قاچاق با واقعیت

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، در رابطه با اینکه چرا تاکنون برخورد قانونی و قاطعی با فروشندگان دار‌وهای غیر مجاز نشده است، خاطر نشان کرد: عدم برخورد قاطع به دلیل ضعف عملکرد مسئولان است چرا که دارو نیز همانند خودرو و گوشت مافیا دارد که به صورت زیرزمینی به واردات قاچاق و توزیع داروهای تقلبی می پردازند. متاسفانه ما اعلام می‌کنیم 25میلیارد دلار قاچاق وارد کشور می‌شود در صورتی که واردات قاچاق بیش از 60 میلیارد دلار است و صنعت کشور را با مشکلات مختلفی مواجه کرده است./خانه ملت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: