کد خبر: ۲۲۹۴۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۸ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - 2014May 21
شفا آنلاین-مدیر کشوری برنامه مشترک سازمان ملل متحد در زمینه ایدز (UN/Aids) در ایران از طرحی مشترک بین فدراسیون بین المللی فوتبال و UN/AIDS در جام جهانی امسال فوتبال خبرداد.
به گزارش شفا آنلاین، «فرداد درودی» روز چهارشنبه در همایش نقش ورزش «برای تو نیک» در پیشگیری از رفتارهای پرخطر افزود : این طرح تحت عنوان « کارزار بزن به هدف» در جام جهانی فوتبال برگزار می شود تا پیام اهداف توسعه هزاره در چارچوب جام جهانی به جهانیان منتقل شود.

وی گفت : البته هدف در این موقعیت می تواند دو معنا داشته باشد که گل فوتبال و رسیدن به اهداف توسعه هزاره معانی هدف به شمار می اید .

وی سلامت مادران ، کاهش مرگ و میر کودکان و مبارزه با اچ آی وی ایدز ، مالاریا و سایر بیماری ها را از اهداف هزاره برشمرد و گفت : کشورهای جهان متعهد شده اند، تا سال 2015 به اهداف توسعه هزاره برسند.

مدیر کشوری برنامه مشترک سازمان ملل متحد در ادامه افزود: قرار است در این راستا « جواد نکونام » کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران هم برای حمایت اجتماعی و الگو بودن هم تیمی هایش در جام جهانی فوتبال جهت مبارزه با اچ آی وی / ایدز پیمان نامه ای با UN/AIDS امضا کند.

درودی اظهار امیدواری کرد که تیم فوتبال جمهوری اسلامی ایران در جام جهانی فوتبال برزیل نماینده شایسته ای برای مبارزه با اچ آی وی / ایدز باشد.

این مقام سازمان ملل در زمینه ایدز در خصوص پیشینیه استفاده از فوتبال برای مبارزه با اچ آی وی /ایدز گفت : استفاده از فوتبال برای مبارزه با این عفونت برای نخستین بار در سال 1389 طی بسیج همگانی در آفریقای جنوبی تحت عنوان « کارت قرمز به اچ آی وی » مطرح شد که با موفقیت هایی توام بود و امسال نیز قرار است در سطح گسترده تری در جام جهانی فوتبال برزیل این موضوع پیگیری شود.

وی افزود : متاسفانه هر 90 دقیقه زمان برگزاری یک بازی فوتبال حدود 80 کودک در دنیا به عفونت اچ آی وی مبتلا می شوند.

مدیر کشوری برنامه مشترک سازمان ملل متحد در زمینه ایدز (UN/Aids) در ایران اظهارداشت : این نهاد بین المللی با کمیته بین المللی المپیک هم تفاهم نامه ای برای ارتقا آگاهی جامعه و گسترش فعالیت ها برای کاهش اثرات اجتماعی ایدز در جوامع مختلف امضا کرده است.



**تاثیرفعالیت فیزیکی در حد متوسط برای مقابله با اچ آی وی

درودی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه فعالیت فیزیکی در حالت متوسط و ورزش های هوازی سیستم ایمنی را تقویت می کند گفت : بدن مبتلایان اچ آی وی / ایدز نیز با فعالیت فیزیکی مناسب در برابر این عفونت مقاوم و تجهیز می شود و ورود بیمار به فاز بیماری ایدز را به تاخیر می اندازد که تاثیر ورزش «برای تونیک » که یک ورزش هوازی به شمار می آید نیز از این امر مستنثنی نیست .

مجد آرا رییس فدراسیون ورزش های همگانی هم در این همایش در خصوص ورزش برای تو نیک اظهارداشت:این ورزش از آنجا که محدودیت زمانی و مکانی ندارد و همگانی به شمار می اید می تواند بسیاری از معضلات اجتماعی از جمله گرایش جوان ها به رفتارهای پرخطر را کاهش دهد.

وی گفت : فدراسیون در تلاش است که این ورزش همگانی را برای تمام ارگان ها گسترش یابد.

همایش یک روزه نقش ورزش برای تونیک در پیشگیری از رفتارهای پرخطر امروز در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برگزار شد
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: