کد خبر: ۲۲۶۹۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۱ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - 2014May 19
شفا آنلاین-رئیس اداره ایدز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آخرین آمار موارد ثبت شده مبتلایان به اچ آی وی (ایدز) را در سه ماهه سوم سال 92 اعلام کرد.
به گزارش شفا آنلاین،از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، «عباس صداقت» گفت: بر اساس آمار جمع آوری شده از دانشگاه های علوم پزشکی، تا اول دی ماه سال 92 هجری شمسی 27 هزار و 416 نفر مبتلا به اچ آی وی در کشور شناسایی شده اند که 89 درصد آنان را مردان و 11درصد را زنان تشکیل می دهند.

وی افزود: تاکنون پنج هزار و 428 نفر مبتلا به ایدز شناسایی شده و پنج هزار و 616 نفر از افراد مبتلا فوت کرده اند.

وی اظهار داشت: 9/45 درصد از مبتلایان به اچ آی وی در زمان ابتلا در گروه سنی 25 تا 34 سال قرار داشته اند که بالاترین نسبت در بین گروه های سنی را به خود اختصاص می دهند.

به گفته صداقت علل ابتلا به اچ آی وی در بین همه مواردی که از سال 65 تا کنون در کشور به ثبت رسیده اند به ترتیب، تزریق با وسائل مشترک در مصرف کنندگان مواد (68.5 درصد)، رابطه جنسی (13.1 درصد) و انتقال از مادر به کودک (1.3 درصد) بوده است و راه انتقال در 17.1 درصد از این گروه نامشخص مانده است.

رئیس اداره ایدز افزود: در مقایسه این آمار با مواردی که ابتلا آنان در سال 91 گزارش شده است، اعتیاد تزریقی 52 درصد، برقراری روابط جنسی 33 درصد و انتقال از مادر مبتلا به کودک 3.4را تشکیل داده است.

صداقت تصریح کرد: در 6/11 درصد از موارد شناسایی شده در این سال راه انتقال نامشخص بوده و هیچ مورد جدید ابتلا از راه خون و فرآورده های خونی گزارش نشده است.

وی ادامه داد: 4/74 درصد موارد شناسایی شده در این سال را مردان 6/25 درصد را زنان تشکیل می دهند.
برچسب ها: ایدز ، ایران ، ثبت ، آمار
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: