کد خبر: ۲۲۳۹۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۹ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - 2014May 16
شفا آنلاین:هنوز درمانی برای بیماری ام اس پیدا نشده است که به طور متوسط تعداد زنانی که بیماری ام اس در آنها تشخیص داده می‌شود چهار برابر مردان است.
به گزارش شفا آنلاین،دانشمندان میزان تجمع نوعی پروتئینی را درمغز زنان مبتلا به ام اس کشف کرده‌اند که امیداورند علت شیوع بیشتر این اختلال در میان زنان را توضیح دهد. 
 
محققان دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن آمریکا می‌گویند با تحقیق بر مغز موش‌های ماده و جسد زنانی که در هنگام حیات ام اس  داشته‌اند، دریافته‌اند که نوعی پروتئین به نام "اس۱پی‌آر۲" به میزان چشمگیری در زنان مبتلا به ام اس  بیشتر از مردان بوده است. 
 
هنوز درمانی برای بیماری ام اس پیدا نشده است که به طور متوسط تعداد زنانی که بیماری ام اس  در آنها تشخیص داده می‌شود چهار برابر مردان است. 
 
محققان می‌گویند در بیماری ام اس  (مولتیپل اسکلروز) سیستم دفاعی بدن بنا به دلایلی که هنوز کاملا شناخته شده نیست به پروتئین‌های موجود در غلاف اعصاب سیستم عصبی مرکزی و پیرامونی (مغز و ستون فقرات) حمله می‌کند و در نتیجه موجب ایجاد اختلال در حرکت ماهیچه‌ها، عضلات و همچنین اختلال در حفظ تعادل و بینایی می‌شود. 
 
دانشمندان در میزوری آمریکا در تحقیقی به بررسی میزان پروتئین مغز موش‌های سالم و موش‌هایی که ام اس داشتند پرداختند و همزمان بافت‌های مغز ۲۰ بیمار ام اس را پس از مرگشان مورد بررسی قرار دادند که نتایج تحقیق نشان داد که در مناطقی از مغز که ام اس  بیشتر بر آنها تاثیر گذاشته بود پروتئین "اس۱پی‌آر۲" چه در موش‌های ماده و چه در زنان بیمار بیشتر بود. 
 
پروفسور رابین کلین از دانشگاه واشنگتن می‌گوید: ما از یافتن این مولکول بسیار هیجان زده شدیم چرا که مدت‌هاست به دنبال راهی برای درمان ام اس  می‌گردیم که در آن به سیستم دفاعی بدن کاری نداشته باشیم و بتوانیم بر عاملی دیگر متمرکز شویم.

به گفته این محقق، یافتن علت بروز ام اس  الویت اول انجمن ام اس  بریتانیاست. در بریتانیا حدود ۱۰۰ هزار بیمار ام اس  زندگی می‌کنند که سه چهارم آنها را زنان تشکیل می‌دهند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: