کد خبر: ۲۲۰۶۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۷ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - 2014May 12
رییس کمیسیون اجتماعی مجلس:
شفا آنلاین- رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس طرح رایگان شدن داروی مورد نیاز بیماران سرطانی را پیگیری می کند.
به گزارش شفا آنلاین،ˈعبدالرضا عزیزیˈ مهمترین دغدغه بیماران سرطانی را تامین دارو و هزینه بالای درمان دانست و افزود: اکنون 90 درصد هزینه دارویی آنان توسط بیمه ها تامین می شود ولی پرداخت همان 10 درصد نیز با توجه به هزینه های بالای درمان برای آنان بسیار سنگین است.

وی با اشاره به افزایش آمار ابتلا به سرطان، بدون ذکر رقم مبتلایان گفت: سرطان سومین عامل مرگ و میر در کشور شناخته شده و سالانه 80 هزار نفر در ایران به سرطان مبتلا می شوند که این رقم بسیار بالاست.

عزیزی شیوه غیراصولی زندگی، تغذیه نامناسب، استفاده از فست فودها، سیگار، استرس و غیره را از عوامل مهم ابتلا به سرطان در ایران برشمرد.

وی اظهار کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه برای ساخت و راه اندازی بیمارستان تخصصی سرطان متعهد شده که تحقق این امر می تواند کمک شایانی به درمان این گروه از بیماران باشد.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: مجلس نیز در راستای کمک به عملیاتی کردن این امر خیرخواهانه اعتباری را در سال 94 برای ساخت این بیمارستان مصوب خواهد کرد.

عزیزی با بیان این که اکنون بسیاری از بیمارستانهای کشور به بخش تخصصی درمان آنکولوژی مجهز هستند، افزود: بیمارستان های دانشگاهی نیز مجهز به بخش درمان سرطان هستند و کشور در این زمینه پیشرفت های خوبی داشته است.
برچسب ها: رایگان ، دارو ، سرطان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: