کد خبر: ۲۲۰۵۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۹ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - 2014May 12
شفا آنلاین-محققان می گویند: یک ژن معیوب سالانه 500 هزار نفر را در انگلیس در معرض خطر حمله ناگهانی قلبی قرار داده است.
به گزارش شفا آنلاین، از دیلی میرر، یک مرکز بهداشتی در انگلیس اعلام کرد: بیش از نیمی از انگلیسی ها دارای ژن معیوبی هستند که انها را در معرض خطر غیر معمول زیاد ابتلا به بیماری قلبی و یا مرگ ناگهانی در سنین جوانی قرار می دهد.

محققان اعلام کردند: شناخت این ژن که به طور ارثی از والدین به کودکان منتقل می شود و می تواند در بین نسل ها گسترش یابد، حیاتی است.

این مرکز هشدار داد: افراد مبتلا به این بیماری ارثی قلبی 50 درصد احتمال دارد که آن را به کودکان خود انتقال دهند.

هر سال حدود 600 تن از افراد زیر 35 سال در انگلیس که ظاهر سالم هستند به دلیل ابتلا به حملات قلبی جان خود را از دست می دهند.

اکنون این مرکز بهداشتی به مراکز قلبی هشدار داده است که آگاهی خود را در این زمینه افزایش دهند و تحقیقات بیشتری در زمینه این ژن معیوب انجام دهند.

پروفسور پیتر مدیر این مرکز بهداشتی اعلام کرد: در سال های اخیر محققان گام بلندی برای تشخیص برخی از این ژن ها برداشته اند که موجب ابتلا به این وضعیت موروثی قلبی می شود.

این مرکز بهداشتی با اعلام این که انجام یک آزمایش ژنتیک بر روی کودک والدین مبتلا به این بیماری می تواند جان او را نجات دهد، خواستار انجام تحقیقات بیشتری در زمینه شناخت ژن هایی شد که مسئول ابتلا به این اختلال مرگبار هستند.

مشخص شدن ژنی که موجب بروز این وضعیت می شود به پزشکان اجازه می دهد که از کودکان مبتلا محافظت کنند و در دراز مدت درمان های جدیدی را برای غلبه بر اثرات این ژن معیوب پیدا کنند.

ژن درمانی تکنیکی است که برای تصحیح ژن های معیوبی که مسئول ایجاد بیماری هستند. پژوهشگران ممکن است یکی از چندین رویکرد موجود را برای تصحیح ژن های معیوب به کار ببندند. ژن طبیعی ممکن است به درون یک محل غیراختصاصی درون ژنوم کاشته شود تا یک ژن بی کارکرد را جایگزین کند. این روش یک رویکرد رایج است.

یک رویکرد دیگر تعویض ژن غیرطبیعی از طریق ˈبازترکیبی هومولوگˈ است. ژن غیرطبیعی را می توان از طریق ˈجهش معکوس انتخابیˈ ترمیم کرد، که باعث می شود، ژن به کارکرد طبیعی اش بازگردد.
برچسب ها: حمله ، قلب ، ژن ، معیوب
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: