کد خبر: ۲۱۹۶۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۲ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - 2014May 11
شفا آنلاین-سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: از 2209 نخبه و کارآفرین مورد حمایت، 88 نفر دارای کارت بنیاد ملی نخبگان هستند.

به گزارش شفا آنلاین، حسین انواری در همایش ملی تجلیل از نخبگان و جلوه‌های خودباوری که با حضور دکتر علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی و دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و رئیس بنیاد نخبگان کشور که در سالن همایشهای غدیر این نهاد برگزار شد، با اشاره به به نامگذاری سال 93 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" گفت: اقتصاد یک هدف میانی و هموار کننده مقاصد عالی نظام است و اگر به درستی تامین نشود نمی گذارد این فرهنگ و ارزشها به درستی شکل گیرد و صحنه سبقت در خیرات و کارآفرینی ظهور و بروز پیدا کند.

وی با بیان اینکه نخبگان، مخترعان و کارآفرینان، بازوان و اعضای اصلی نظام اسلامی محسوب می‌شوند، گفت: کمیته امداد با ارائه تسهیلات و حمایتهای بلندمدت و کوتاه مدت، از این قشر از جامعه حمایت می‌کند.

وی تصریح کرد: 340 هزار فارغ‌التحصیل مورد حمایت تاکنون از حمایتهای این نهاد بهره مند شده‌اند که 28 هزار نفر از آنان در بانک اطلاعاتی کمیته امداد امام(ره) ثبت شده‌اند و در نظر داریم بقیه اطلاعات فارغ‌التحصیلان را نیز تهیه و تکمیل کنیم.

عضو شورای مرکزی کمیته امداد امام خمینی(ره) خاطر نشان کرد: این نهاد 97 مرکز شبانه‌ روزی، 107 کانون فرهنگی و 20 اردوگاه برای حمایت از نخبگان و کارآفرینان دارد که در این مراکز جریان توانمندسازی و شکوفایی استعدادها صورت می پذیرد.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: سالانه 200 هزار نفر از نوجوانان و جوانان مورد حمایت از خدمات مراکز فرهنگی این نهاد بهره‌مند می‌شوند.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه سال گذشته 671 هزار مورد خدمات مشاوره‌ای و یک میلیون و 500 هزار آموزشهای مهارتی خانواده به مددجویان تحت پوشش ارائه شد، ادامه داد: اکنون نیز 400 هزار دانش آموز از حمایتهای مستمر کمیته امداد استفاده می‌کنند که از این تعداد 900 نفر در مدارس تیزهوشان، 105 نفر حافظان کل قرآن، یکصد هزار نفر دانشجو دانشگاه و چهار هزار طلبه در حوزه‌های علمیه مشغول به تحصیل هستند.

انواری به فرمایشی از مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه دانشجویان افسران جوان جنگ نرم هستند، اشاره کرد و افزود: دشمنان ما با اعمال فشارهای اقتصادی در عرصه‌های بین المللی بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، در پی مخدوش کردن ارزشهای اسلامی، اختلال در رفاه ملی، ایجاد بی اعتمادی، تهاجم به فرهنگ دینی، هستند.

وی در جمع نخبگان جوان مورد حمایت این نهاد بر توصیه‌های مقام معظم رهبری مبنی بر تقویت نیازهای فکری و علمی، تقویت روحیه، دوری از فضای ناامیدی و یاس و احساس حقارت، هوشیاری در برابر طراحی‌های دشمنان و توجه به هدف دشمن در جنگ نرم و زنده نگه داشتن اسلام ناب تاکید کرد.

گفتنی است؛ در این مراسم از 225 نخبه و 65 مخترع که اختراعات آنها به ثبت رسیده است و 75 نفر از جلوه‌های خودباوری از اقشار و صنوف مختلف، تجلیل و قدردانی شد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: