کد خبر: ۲۴۶۳۵۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۵ - ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - 2019November 21
امیدواریم با راه اندازی این سامانه، بتوان نظارت دقیق تری بر روند پیوند کلیه در کشور صورت داد و از بروز تخلفات احتمالی، جلوگیری کرد
شفاآنلاین>سلامت>رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت، در ارتباط با وضعیت پیوند کلیه و بیماران دیالیزی در کشور، توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش شفاآنلاین، مهدی شادنوش، با عنوان این مطلب که اهدای عضو از فرد زنده در ایران فقط برای پیوند کلیه است، به وجود ۴۰ تا ۵۰ هزار بیمار دیالیزی در کشور اشاره کرد و گفت: هر بیمار دیالیزی سه نوبت در هفته و هر نوبت ۴ ساعت به دیالیز احتیاج دارد.

وی با اشاره به وجود ۸۶۰۰ بیمار نیازمند پیوند کلیه در لیست انتظار، افزود: در حال حاضر ۶۰ درصد از پیوندها در کشور از افراد مرگ مغزی و ۴۰ درصد هم از پیوند زنده انجام می شود.

شادنوش، بر ضرورت ترویج فرهنگ اهدای عضو از بیماران مرگ مغزی در کشور تاکید و تصریح کرد: با فعالیت «سامانه پیوند» در کشور امیدواریم میزان تخلفات در حوزه پیوند عضو، به حداقل برسد.

رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت، راه اندازی سامانه پیوند را در راستای مقابله با بازار سیاه پیوند عضو در کشور عنوان کرد و گفت: امیدواریم با راه اندازی این سامانه، بتوان نظارت دقیق تری بر روند پیوند کلیه در کشور صورت داد و از بروز تخلفات احتمالی، جلوگیری کرد.

شادنوش افزود: در سامانه پیوند، وضعیت گیرنده و اهدا کننده کلیه مورد بررسی و ارزیابی دقیق وزارت بهداشت قرار دارد و تمامی مراحل پیوند، نظارت می شود.مهر

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: