کد خبر: ۲۱۸۷۵۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۹ - ۱۱ دی ۱۳۹۷ - 2019January 01
سرطان ریه سلول غیر کوچک بیشتر در میان افراد سیگاری رواج دارد و حدود ۸۵٪ از انواع سرطان‎های ریه را شامل می‌شود و نسبت به شیمی‌درمانی مقاوم است
شفاآنلاین>سلامت> محققان آمریکایی روش جدیدی را برای درمان سرطان ریه سلول غیر کوچک NSCLC ابداع کردند که امید به زندگی را در بیماران مبتلا به این نوع سرطان افزایش می دهد.

به گزارش شفاآنلاین، سرطان ریه سلول غیر کوچک بیشتر در میان افراد سیگاری رواج دارد و حدود ۸۵٪ از انواع سرطان‎های ریه را شامل می‌شود و نسبت به شیمی‌درمانی مقاوم است.

محققان دانشگاه کلرادو با آزمایش داروی جدیدی روی 110 بیمار که 83 درصد آنها هرگز دخانیات مصرف نکرده بودند، اما نتیجه آزمایش سرطان ریه سلول غیرکوچک در آن ها مثبت بود، دریافتند حدود نیمی از این بیماران بین سال 2009 تا 2017 میلادی بیش از 6.8 سال به زندگی خود ادامه داده اند. این مدت بیش از میانگین مدت زمان امید به زندگی در بیماران مبتلا به این نوع سرطان<Cancer> است.

در واقع بین سال های 1994 تا 2001 میلادی، تنها 15 درصد از بیماران مبتلا به سرطان ریه سلول غیرکوچک شانس زندگی بیش از 5 سال را داشتند.

در این تحقیقات محققان از داروی crizotinib که در مرحله آزمایشات کلینیکی است، برای درمان بیماران استفاده کردند. اما بیماران به همراه داروی crizotinib، داروهای جدیدی مسدود کننده ژن ALK را که عامل ابتلا به سرطان ریه سلول غیر کوچک است، مصرف کردند. در نتیجه استفاده از این شیوه درمانی حتی بیماران مبتلا سرطان ریه سلول غیرکوچک با درجه 4 نیز توانستند به مدت 6.8 سال به حیات خود ادامه دهند.

این در حالی است که در آزمایش های پیشین داروی crizotinib امید به زندگی بیماران بسیار کمتر از این مدت بوده است.

این شیوه جدید، کارآیی روش های درمانی هدفمند و اثرگذاری این روش ها را بر میزان افزایش امید به زندگی در بیمارن نشان می دهد. ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: