کد خبر: ۲۵۱۶۷۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۶ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - 2020February 18
ژن‌درمانی، یکی از روش‌های درمانی امیدبخش در دنیا است؛ روشی که به کمک انسان آمده تا هم در درمان بیماری‌های صعب‌العلاج از آن‌ استفاده کند و هم در افزایش بهره‌وری از موجودات زنده اثرمند شود
شفاآنلاین>سلامت>دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: با کمک فناوری انتقال ژن در کشور می‌توانیم ثروت‌زایی کنیم.

به گزارش شفاآنلاین ، مصطفی قانعی با بیان این که ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی به حوزه انتقال ژن ورود کرده است، بیشتر فعالیت خود را هم بر روی صنعت دامپروری متمرکز کرده است، اظهار کرد: یکی از اولویت‌های ستاد صنعت دام است؛ صنعتی که تاثیر مستقیم و ملموسی در تامین امنیت غذایی و سلامت<Health>مردم دارد.

به گفته وی، زیست فناوری در بحث چندقلوزایی ورود پیدا کرده است تا دامداران به یکباره دام بیشتری داشته باشند. زیست فناوری کمک می‌کند گله‌ای که تک‌قلو زا بوده را چندقلوز زا کند و این یعنی ثروت‌آفرینی برای دامداران.

دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به موفقیت‌های کسب شده در این حوزه، اظهار کرد: اگر بتوانیم به درستی زیست‌فناوری را در صنعت دامپروری وارد کنیم، قطعا نتایج خوب و مفیدی به دست می‌آوریم.

بر اساس اعلام معاونت علمی،  ژن‌درمانی، یکی از روش‌های درمانی امیدبخش در دنیا است؛ روشی که به کمک انسان آمده تا هم در درمان بیماری‌های صعب‌العلاج از آن‌ استفاده کند و هم در افزایش بهره‌وری از موجودات زنده اثرمند شود.

 ژن درمانی در دو دهه اخیر پیشرفت‌های قابل توجهی را تجربه کرده است. یکی از مهم‌ترین دستاوردهای این حوزه درمانی، فناوری انتقال و بیان ژن است. روشی که در آن دی‌ان‌ای خارجی به سلول میزبان وارد می‌شود. ژن درمانی از انتقال ژن برای انتقال مواد ژنتیکی به هدف درمان یک بیماری یا یک وضعیت در سلول بهره می‌گیرد.ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: