کد خبر: ۲۱۸۶۳۴
تاریخ انتشار: ۰۵:۱۵ - ۱۱ دی ۱۳۹۷ - 2019January 01
علت این نوع ریزش مو ارثی و هورمون‌های مردانه است. در حقیقت هورمون‌های مردانه گیرنده‌هایی روی موها دارند که با اثر بر روی آنها باعث کاهش ضخامت مو می‌شوند و پاسخ‌دهی این گیرنده‌ها را میزان ارث‌بری تعیین می‌کند
شفا آنلاین>سلامت>یک متخصص پوست و مو گفت: نوعی ریزش مو به نام ریزش موی آندوژنتیک در مردان و زنان به طور شایعی وجود دارد که می‌توان به دلیل فراوانی آن را اتفاقی طبیعی در افراد بدانم اما این شایع نیز قابل درمان است.

به گزارش شفا آنلاین:دکتر زهره نیک‌بخت با بیان این مطلب و با اشاره به اینکه ریزش موی آندروژنتیک <Androgenic hair loss>یکی از شایع ترین انواع ریزش‌های مو محسوب می‌شود، ادامه داد: این نوع ریزش مو در مردان از حدود سن ۱۸ سالگی آغاز و به تدریج موهای ناحیه دو طرف جلوی سر کاهش می‌یابد و گاهی به سمت طاسی پیش می‌رود.

وی با تاکید براینکه این نوع ریزش تنها مختص مردان نیست، اضافه کرد: این نوع ریزش مو در زنان نیز رخ می‌دهد اما نه در ۱۸ سالگی، این نوع ریزش باعث می‌شود تا در ناحیه فرق سر موها نازک شده و کاهش یابد.


نیک‌بخت گفت: علت این نوع ریزش مو ارثی و هورمون‌های مردانه است. در حقیقت هورمون‌های مردانه گیرنده‌هایی روی موها دارند که با اثر بر روی آنها باعث کاهش ضخامت مو می‌شوند و پاسخ‌دهی این گیرنده‌ها را میزان ارث‌بری تعیین می‌کند. این نوع ریزش مو آنقدر شایع است که دیگر نمی‌توان مگر درموارد شدید آن را بیماری محسوب کرد و درحقیقت یک نوع پروسه طبیعی در موها است.

این متخصص پوست و مو اضافه کرد: البته این نوع ریزش مو را باید از انواع دیگر ریزش مو که علت خاصی مثل ریزش موی به علت کم‌کاری تیرویید، کم‌خونی و مشکلات تغذیه‌ای دارند، جدا کرد چراکه درمان آنها متفاوت است. در درمان ریزش موی آندروژنتیک می‌توان از داروهای موضعی محرک رویش مو مانند ماینوکسیدیل سود برد یا در موارد شدیدتر از داروهای ضدهورمون مردانه تحت نظر پزشک متخصص استفاده کرد.طبنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: