کد خبر: ۲۱۷۳۳۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۰ - ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - 2018December 18
مرکز تحقیقات محک اطلاعات خود را در خصوص استفاده از بهترین شیوه‌های درمانی با مراکز بزرگ علمی همچون انجمن خون و سرطان کودکان آلمان (GPOH)، مرکز تحقیقاتی و دانشگاه ESSEN آلمان که جدیدترین درمان‌های لوسمی را طراحی و تبیین می‌کند، به اشتراک می‌گذارد
شفاآنلاین>سلامت>سرپرست گروه پژوهشی و تحقیقاتی بیمارستان محک ضمن تشریح هدف از راه‌اندازی بخش تحقیقات در این بیمارستان، بر لزوم درمان سرطان کودکان با کمترین عوارض و هزینه تاکید کرد.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر محمد فرانوش - فوق‌تخصص خون و سرطان کودکان و سرپرست گروه پژوهشی و تحقیقاتی بیمارستان فوق‌تخصصی سرطان<Cancer> کودکان محک ، درباره ضرورت مرکز تدوین و بررسی پروتکل‌های نوین درمانی جهت ارایه شیوه‌های موثر درمان سرطان کودکان با کمترین عوارض در این بیمارستان گفت: هدف از راه‌اندازی بخش تحقیقات در بیمارستان محک در ابتدا بررسی نتایج حاصل از درمان سرطان کودکان در همین بیمارستان بود که به صورت گزارش آماری تهیه و به مجلات معتبر علمی ایران و جهان ارسال می‌شود تا وضعیت درمان سرطان در این بیمارستان به صورت شفاف در اختیار پژوهشگران و پزشکان ملی و بین‌المللی قرار گیرد.

فرانوش با اشاره به اهمیت تبادل اطلاعات علمی- پژوهشی با دیگر مراکز تحقیقاتی در ایران و جهان افزود: مرکز تحقیقات محک اطلاعات خود را در خصوص استفاده از بهترین شیوه‌های درمانی با مراکز بزرگ علمی همچون انجمن خون و سرطان کودکان آلمان (GPOH)، مرکز تحقیقاتی و دانشگاه ESSEN آلمان که جدیدترین درمان‌های لوسمی را طراحی و تبیین می‌کند، به اشتراک می‌گذارد. حاصل این هم‌افزایی تا کنون دو مقاله علمی بوده که در معتبرترین مجلات تخصصی بین‌المللی منتشر شده است.

علاوه بر این گسترش ارتباطات با مراکز داخلی و بین‌المللی در این زمینه موجب می‌شود تا پزشکان و متخصصان محک نیز بتوانند در جلسات سالانه مراکز معتبر پژوهشی و درمانی جهان شرکت کرده و ضمن آشنایی با جدیدترین دستاوردها، روش‌های نوینی را در درمان کودکان مبتلا به سرطان را به کار گیرند.

سرپرست گروه پژوهشی و تحقیقاتی بیمارستان محک ضمن اشاره به وظیفه این گروه در بررسی روش‌های درمانی مؤثر با صرف کمترین هزینه افزود: یکی از اهداف محک درمان سرطان کودکان با کمترین عوارض ممکن و بازگرداندن افراد مفید و مؤثر به جامعه است. از این رو در مرکز تحقیقات محک پروتکل‌های درمانی که کمترین عوارض را برای کودکان مبتلا به سرطان ایجاد می‌کند، مورد بررسی قرار می‌گیرند. ما تلاش می‌کنیم تا کودکان مبتلا به سرطان در آینده بتوانند مانند دیگر افراد جامعه زندگی کنند.

هدف دیگر مرکز تحقیقات محک ارائه بهترین روش‌های درمان سرطان با کمترین هزینه ممکن است. کاهش هزینه در بخش درمان موجب استفاده بهینه‌تر از کمک‌های مردمی می‌شود و این سازمان می‌تواند کودکان بیشتری را تحت حمایت خود قرار دهد. بنابراین مرکز تحقیقات با انجام پژوهش‌های بالینی و اقتصادی به این سازمان در تحقق اهدافش کمک به سزایی می‌کند.

فرانوش همچنین در خصوص یکی از گزینه‌های برنامه استراتژیک ۱۴۰۰-۱۳۹۶ محک می‌گوید: راه‌اندازی مرکز تحقیقات به جهت اهمیت درمان سرطان در جهان، آشنایی مؤسسات پژوهشی و بین‌المللی با فعالیت‌های درمانی محک و همچنین تبادل اطلاعات و به اشتراک‌گذاری پروتکل‌های درمانی با متخصصان و پزشکان خون<Blood> و آنکولوژی کودکان در سراسر جهان یکی از گزینه‌های برنامه استراتژیک ۱۴۰۰-۱۳۹۶ است.

خوشبختانه اواخر آبان ماه ۱۳۹۷ وزارت بهداشت این مرکز را به صورت رسمی تائید کرد تا بتواند فعالیت‌های علمی- پژوهشی خود را گسترش دهد.

فرانوش در پایان می‌افزاید: بی‌شک تحقیقات بنیادی آینده را می‌سازد. به همین دلیل یکی از چشم‌اندازهای مرکز تحقیقات محک تأسیس یک آزمایشگاهی است تا بتواند ضمن انجام مطالعات و تحقیقات بنیادی تأثیر استفاده از روش‌های تخصصی و نوین را نیز مورد بررسی قرار دهد. این مرکز نیازمند پژوهشگران و متخصصانی است که با فعالیت مستمر در قالب یک نیروی موظف، به رقابت با مراکز علمی- پژوهشی بنام دنیا بپردازند. ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: