کد خبر: ۲۱۶۵۰۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۲ - ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - 2018December 09
مرکز فناوری‌های راهبردی بستری را فراهم کرده است تا به کمک آن بتوانیم از امکانات آزمایشگاه‌های کشور حداکثر استفاده را کنیم
شفاآنلاین> اجتماعی> قادری‌فر گفت:برنامه جدیدی را تدوین کرده‌ایم و حدود ۱۵۰ هزار دانشجو از تسهیلات شبکه راهبردی جوانان استفاده کرده‌اند.

به گزارش شفاآنلاین: اسماعیل قادری‌فر رئیس مرکز فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به برنامه‌های جدید این مرکز اظهار کرد: مرکز فناوری‌های راهبردی بستری را فراهم کرده است تا به کمک آن بتوانیم از امکانات آزمایشگاه‌های کشور حداکثر استفاده را کنیم.

رئیس مرکز فناوری‌های راهبردی معاونت علمی درباره تسهیلات شبکه راهبردی برای جوانان گفت: در این برنامه هدفی تعیین شده است که به کمک آن هریک از دانش پژوهان می‌توانند به مدت 5 ساعت از یکی از آزمایشگاه‌ها استفاده کنند.

ارائه تسهیلات مالی تا سقف 100 میلیون تومان

وی ادامه داد: همچنین استفاده از تسهیلات مالی تا سقف 100 میلیون تومان هم از جمله برنامه‌هاست.

قادری‌فر با اشاره به هدف از تشکیل شبکه راهبردی بیان کرد:‌ به دنبال این هستیم تا از ظرفیت‌های این حوزه استفاده یکپارچه‌ای داشته باشیم.

رئیس مرکز فناوری‌های راهبردی معاونت علمی با بیان اینکه برای شکل‌دهی شبکه راهبردی در قالب استارت آپ برنامه‌هایی را داریم، اظهار کرد: در راستای اکوسیستم نوآوری و کمک به استارت آپ‌ها  نمونه‌های جدید ایجاد می‌شوند.

وی با بیان اینکه برنامه‌هایی را برای کمک به اساتید اعضای باشگاه دانش پژوهان به وجود آورده‌ایم، گفت: افرادی که خواهان استفاده از شبکه آزمایشگاهی هستند می‌توانند از تخفیف‌ها استفاده کنند و گرندهای مالی را برای خرید تجهیزات پیچیده دریافت کنند.

قادری‌فر درباره تسهیلات شبکه آزمایشگاهی راهبردی به دانشجویان اظهار کرد: یک بحث همان اعضای باشگاه مشتریان است که تا 25 درصد می‌توانند سرویس‌های لازم را دریافت بگیرند، بخشی دیگر سرآمدان علمی هستند که از گرنت‌ها استفاده می‌کنند.
نخبگان می‎توانند از حمایت‌‎ها برخوردار شوند

رئیس مرکز فناوری‌های راهبردی معاونت علمی ادامه داد: نخبگان هم می‌توانند از بخشی از حمایت‌ها استفاده کنند و تمام این موارد از جمله بخش‌هایی است که برای کمک به دانش پژوهان در نظر گرفته‌ایم.

وی با بیان اینکه حدود ۱۵۰ هزار نفر از تسهیلات ما استفاده کرده‌اند، گفت: دانشجویان، محققان و اساتید توانستند از تسهیلات استفاده کنند و اکنون این بستر فراهم شده است و در معاونت علمی فکر می‌کنیم که با حرکت به سمت بخش خصوصی می‌توانیم موفقیت‌های بهتری را کسب کنیم.

قادری‌فر یادآوری کرد: علاوه بر این تسهیلات که به صورت کمی و کیفی در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد، خود آنها هم می‌توانند به کمک دانش خود کشور را پیشرفته کنند. yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: