کد خبر: ۲۱۵۶۳۲
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۰ - ۰۹ آذر ۱۳۹۷ - 2018November 30
حوزه تجهیزات پزشکی نسبت به دارو بسیار وسیع و گسترده است؛ چرا که در حوزه تجهیزات پزشکی ۲۸۰ هزار قلم تجهیزات پزشکی به ثبت رسیده که این رقم در حوزه دارو ۶ هزار قلم است
شفاآلاین>سلامت> مشاور وزیر و مدیر کل اداره تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت گفت: طبق برنامه‌ریزی‌ها در سال جاری ۲۴۰ میلیون دلار صادرات تجهیزات پزشکی خواهیم داشت و کشورمان در این حوزه ظرفیت بسیار خوبی دارد.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر رضا مسائلی - مشاور وزیر و مدیرکل اداره تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت در سومین کنفرانس بین‌المللی مهندسی زیست پزشکی ایران که در دانشگاه شهاب دانش استان قم برگزار شد، با اشاره به ظرفیت بسیار خوب حوزه تجهیزات پزشکی در ایران در مقایسه با کشورهای خارجی، گفت: حوزه تجهیزات(Equipment) پزشکی نسبت به دارو بسیار وسیع و گسترده است؛ چرا که در حوزه تجهیزات پزشکی ۲۸۰ هزار قلم تجهیزات پزشکی به ثبت رسیده که این رقم در حوزه دارو ۶ هزار قلم است.

وی در ادامه افزود: از ۱۰ سال گذشته ۱۰ هزار نفر از فارغ التحصیلان رشته‌های مرتبط در حوزه مدیریت فنی نظارت بر تجهیزات پزشکی در شرکت های تولیدی و خدماتی فعالیت می‌کنند، ۱۰ سال پیش در حوزه اشتغال فارغ التحصیلان مهندسی پزشکی نگرانی‌هایی وجود داشت، ولی این رشته بسیار مفید و با اهمیت است و دارای آینده بسیار روشنی است.

مشاور وزیر بهداشت بیان کرد: در عرصه تولید تجهیزات پزشکی، هزار شرکت تولید کننده در حال فعالیت هستند که سطح کیفیت این تجهیزات نسبت به گذشته بسیار پیشرفت داشته است؛ با وجود متخصصین و دانشجویان رشته مهندسی پزشکی، انتظار می‌رود در این خصوص پیشرفت چشمگیری داشته باشیم.

بنابر اعلام وبدا، وی با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی در سال جاری ۲۴۰میلیون دلار صادرات تجهیزات پزشکی خواهیم داشت، افزود: برخی با دروغ به دنبال منفی بافی و سیاه نمایی از وضعیت کشور هستند، ولی در واقع ایران در حوزه تجهیزات پزشکی و مهندسی پزشکی ظرفیت بسیار خوبی دارد و این ظرفیت حتی در کشورهای خارجی نیز وجود ندارد، به همین دلیل پژوهشگران و دانشجویان می‌توانند در این رشته بسیار موفق باشند.

مسائلی تصریح کرد: ممکن است با توجه به شرایط فعلی کشور در این حوزه نظیر سایر حوزه‌های دیگر مشکلاتی(Problems) وجود داشته باشد، اما باید با تلاش این موانع را کنار بزنیم تا به پیشرفت دست یابیم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: