کد خبر: ۲۱۴۹۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۳ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - 2014May 05
شفا آنلاین-مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی برای اجرای طرح جامع سلامت در بخش‌های مختلف اعلام آمادگی کرد.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر محمدتقی نوربخش در مراسم بزرگداشت روز جهانی ماما گفت: اگر مشکلات و چالش‌هایی که بر سر راه حرفه مامایی وجود دارد، بحث، بررسی و چاره اندیشی شود قطعا موجب خیر و برکت خواهد بود.

وی تاکید کرد: امروز نظام سلامت در نقطه عطف خود قرار دارد. به یاد داریم که کمتر از 10 درصد بودجه کل کشور به حوزه سلامت اختصاص داده می‌شد و در گذشته‌ای نه چندان دور تخصیص منابع در نظام سلامت نه تنها سرمایه گذاری محسوب نمی‌شد بلکه به عنوان هزینه تلقی می‌شد.

وی اتفاقات چند ماه اخیر در حوزه سلامت را مورد اشاره قرار داد و گفت: اتفاقات خوبی که طی ماه‌های گذشته صورت گرفته مرهون تلاش‌های وزیر بهداشت است. به طوری که وزیر بهداشت سیاست گذاران را به بخش درمان حساس کرد و در مجموعه خوشبختانه و اکنون حوزه سلامت جزو اولویت‌های اصلی دولت قرار گرفته است.

نوربخش ادامه داد: دولت با وجود مشکلات مالی، 10 هزار میلیارد تومان را برای حل مشکلات درمانی در نظر گرفته است. یکی از اقداماتی که قرار است با تخصیص این منابع اجرایی شود، به حرفه و کار مامایی و همچنین ترویج زایمان طبیعی مربوط می‌شود.

وی از اعلام همکاری سازمان تامین اجتماعی برای اجرای طرح جامع سلامت در بخشهای مختلف خبر داد و گفت: تمام امکانات اکنون در اختیار این طرح بزرگ ملی است.

نوربخش در عین حال اقدامات سازمان تامین اجتماعی در زمینه زایمان طبیعی را مورد اشاره قرار داد و گفت: در سازمان تامین اجتماعی از خدمات 1700 ماما برخورداریم به طوری که در سال 92 حدود 260 هزار زایمان در مراکز زایمانی این سازمان انجام شده است.

وی در عین حال با تاکید بر لزوم توجه سازمان‌های بیمه‌گر به خدمات گروه مامایی و همچنین مباحث مربوط به عقد قرارداد بیمه‌ها با ماماها، افزود: به دنبال تلاشی که در بخش مامایی انجام می‌شود، سازمان تامین اجتماعی برنامه راهبردی را در این زمینه تنظیم و تبیین کرده است. به طوری که تمام زنان بیمه شده از سن بارداری تا یائسگی می‌توانند جهت گرفتن خدمات تخصصی زنان به یکی از مراکز این سازمان مراجعه کنند و با کیفیت ترین خدمات را دریافت کنند. به این ترتیب ضمن ترویج زایمان طبیعی از تقاضاهای القایی نیز جلوگیری می‌شود.

وی تاکید کرد: اجرای این برنامه راهبردی هزینه‌های غیرضرور را کاهش داده و ارتقای سلامت بیمه شدگان را به دنبال خواهد داشت.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: