کد خبر: ۲۱۴۷۸۸
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۳ - ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - 2018November 20
سگ و گربه جزو حیوانات خانگی محسوب می‌شو‌ند، اما به دلیل ریزش مو، بزاق دهان و مدفو‌ع حیوانات باعث بروز حساسیت‌های از جمله اگزما‌ی پوستی، آبریزش وخارش بینی، چشم، حلق،عطسه و مشکلات تنفسی درافراد می‌شوند
شفاآلاین> سلامت> فوق تخصص آسم و آلرژی گفت: ریزش مو، بزاق دهان و مدفو‌ع حیوانات باعث بروز حساسیت‌های از جمله اگزما‌ی پوستی درافراد می‌شود.

به گزارش شفاآنلاین: علیرضا خیاط زاده فوق تخصص آسم وآلرژی درباره عوارض نگهداری از سگ<Keeping dogs> و گربه اظهار کرد: سگ و گربه جزو حیوانات خانگی محسوب می‌شو‌ند، اما به دلیل ریزش مو، بزاق دهان و مدفو‌ع حیوانات باعث بروز حساسیت‌های از جمله اگزما‌ی پوستی<Skin eczema>، آبریزش وخارش بینی، چشم، حلق،عطسه و مشکلات تنفسی درافراد می‌شوند.

وی درباره بیمارهایی که از سگ و گربه به انسان منتقل می‌شود؛ گفت: توکسوپلاسموز یکی از بیماری‌های خیلی خطرناک و شایع است که از فضولات گربه به انسان منتقل می‌شود و خانم‌های باردار باید خیلی مراقب باشند، زیرا این بیماری باعث نابینایی، عقب افتادگی جسمی و ذهنی جنین می‌شود، همچنین کیست هیداتیک یک نوع بیماری عفونی است که از مدفوع سگ انتقال می‌یابد و در کبد، ریه و کلیه انسان عارضه ایجاد می‌کند.

گربه‌های خیابانی را به خانه نبرید

فوق تخصص آسم و آلرژی درمورد پیشگیری از بیماری سگ و گربه بیان کرد: برخی از افراد وقتی در خیابان گربه‌ای می‌بینند خوششان می‌آید و این حیوان را به خانه می‌برند، این کار کاملا اشتباه است زیرا موجب انتقال بیماری‌های خطرناک به انسان می‌شود.

خیاط زاده درباره درمان بیمارهای سگ و گربه گفت: برخی از بیماری‌ها مانند کیست هیداتیک را می‌توان با جراحی درمان کرد اما بیماری مانند توکسوپلاسموز درمانی ندارد؛ افرادی که به حیوانات حساسیت دارند باید قبل از شروع درمان، سگ یا گربه را از خانه‌های خود دور کنند، البته آثار این حیوانات تا 5 ماه در خانه باقی می‌ماند یا اگر بدون آن‌ها نمی‌توانند زندگی کنند باید کف خانه هایشان فرش و موکت نباشد و هر روز خانه را جارو و تی بکشند. yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: