کد خبر: ۲۱۴۶۸۴
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۰ - ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - 2018November 19
با نحوه کاشت بذر سبزیجات آشنا شوید حالا که جای مناسب برای کاشت سبزی‌ها را پیدا کردید، موقع کاشتن بذرهاست. باید صبر داشته باشید و بدانید که همین طوری نمی‌شود بذر را زیر خاک گذاشت و از آن انتظار داشت که سبز شود
شفاآنلاین> اجتماعی> اگر دوست دارید در خانه کاشت سبزیجات انجام دهید به روش زیر دقت کنید. با نحوه کاشت بذر سبزیجات آشنا شوید حالا که جای مناسب برای کاشت سبزی‌ها را پیدا کردید، موقع کاشتن بذرهاست. باید صبر داشته باشید و بدانید که همین طوری نمی‌شود بذر را زیر خاک گذاشت و از آن انتظار داشت که سبز شود.

به گزارش شفاآنلاین: باید چندین مرحله طی شود که سبزی‌ها درست و حسابی رشد کنند. اول باید بذر مناسب بخرید. قبل از این که بذر‌ها را در خاک بگذارید، بهتر است مدتی در آب باشند. شما باید صبر کنید تا بذر‌ها لعاب بیندازند و کمی بزرگ شوند البته آنقدر نباید در آب بمانند که گندیده شوند. برای این کار، حداکثر ۲ روز کافی است.

حواس تان به کیفیت خاک هم باشد خاک مناسب برای سبزیکاری بهتر است ترکیبی از خاک شنی و خاک پیت موس (متشکل از نوعی خزه) باشد. اولی راحت آب را از خودش عبور می‌دهد و دومی خاکی خیلی قوی است که باعث می‌شود سبزی‌ها خیلی خوب رشد کنند. خاک باغچه معمولی را هم می‌توانید بردارید و الک کنید تا یکدست شود و در گلدان بریزید، اما باید آن را با کود تقویت کنید. گلدان تان را تا ۲ یا ۳ بند انگشت مانده به لبه گلدان، پر از خاک کنید و بذر‌های خیس خورده را روی خاک بریزید. خیلی وسواس به خرج ندهید که منظم باشند، همین که به صورت متناسب پراکنده شوند کافی است.

بعد روی آن‌ها یک لایه نازک یک یا ۲ میلی متری خاک بپاشید. گلدان‌های سبزی تان را هر روز آبیاری کنید برای این که موقع آبیاری، خاک روی بذر‌ها شسته نشود باید یک پارچه یا یک تکه روزنامه باطله نم دار روی خاک بگذارید و از روی آن به بذر‌ها آب بدهید تا زمانی که بذر‌ها جوانه بزنند.

بهتر است تا چند روز جای بذر‌ها را گرم نگه دارید. بذر‌ها که جوانه زدند و حدود ۱۵ روز از کاشتن آن‌ها گذشت، خوب است که کود طبیعی روی خاک بریزید. بهتر است کود‌های طبیعی مثل خاک برگ، کود‌های حیوانی یا کمپوست تهیه کنید. توجه داشته باشید که آبیاری روزانه هم یادتان نرود.

برای چیدن سبزی‌ها عجله نکنید بعد از ۱۵ روز تقریبا سبزی‌ها سبز می‌شوند، برگ می‌دهند و موقع برداشت آن‌ها می‌رسد، اما فوری به سراغ چیدن و خوردن سبزی‌ها نروید. یک یا ۲ هفته دیگر به آن‌ها فرصت دهید که خوب و کامل شوند و برگ‌های بیشتری بدهند. بهتر است در این مدت سر برگ‌های آن‌ها را بچینید تا ریشه شان محکم‌تر شود. نکته‌ای درباره سبزی‌های خوشبو، ولی بدقلق نعناع و پونه ۲ سبزی پرطرفدار هستند. بذر این ۲ سبزی، خیلی راحت قابل کاشت و برداشت

نیست پس بهتر است وقتی نعناع یا پونه می‌خرید، یک یا ۲ ساقه از آن‌ها را داخل آب بگذارید تا ریشه دهند و بعد آن را بکارید. این طوری هم گلدان زیباتری دارید و هم سبزی تان بهتر رشد می‌کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: