کد خبر: ۲۱۴۴۴۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۳ - ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - 2018November 17
رئیس مرکزمدیریت پیوند و بیماری های وزارت بهداشت درجشن هفته حمایت از بیماران کلیوی اعلام کرد:
طبق برنامه ریزی های صورت گرفته درنظراست به سرعت حدود 3 هزار دستگاه دیالیز ظرف 3 سال آینده به چرخه دیالیز کشور افزوده شود که این امر می تواند تحول بسیاربزرگی راایجاد کند
شفاآنلاین>سلامت>با ارائه آموزش های لازم به بیماران دیالیزی به سمت استفاده از دیالیز صفاقی می توان تا 3 سال آینده شمار بیماران صفاقی رابه 6 هزار نفر رساند.

به گزارش شفاآنلاین و به نقل از روابط عمومی انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی ایران ، مهدی شادنوش رئیس مرکزمدیریت پیوند و بیماریهای  وزارت بهداشت درجشن هفته حمایت از بیماران کلیوی گفت: خوشبختانه امروز در هفته حمایت از بیماران کلیوی زمانی فراهم شده که از تلاش دست اندرکاران پرستاران پرتلاش و زحمتکش ،خیران بزرگوار واساتید عرصه پزشکی و همچنین رسانه هایی که همواره درراستای فرهنگ سازی<Culture> گام های اساسی برمی دارند،تجلیل شود.

شادنوش درخصوص اقداماتی که برای سهولت خدمت رسانی به بیماران کلیوی<Kidney patients> صورت گرفته است، اظهارداشت :طبق برنامه ریزی های صورت گرفته درنظراست به سرعت حدود 3 هزار دستگاه دیالیز ظرف 3 سال آینده به چرخه دیالیز کشور افزوده شود که این امر می تواند تحول بسیاربزرگی راایجاد کند.

رئیس مرکز پیوند وبیماری های وزارت بهداشت ادامه داد: با توجه به اینکه مراکز دولتی ،خصوصی و خیریه ای که به ارائه خدمت مشغول بودند به دلیل واقعی نبودن تعرفه ها دچارمشکل متعددی بودند و این امرمی توانست برعملکرد آنها تاثیر جدی را داشته باشد که با همکاری بیمه های کشورملزومات مصرفی بخش های دیالیز واقع بینانه شد و به قیمت  روز به وسیله بیمه هاتوسط بیمه ها پوشش داده شد.

وی افزود: ازآنجا که وضعیت گرایش بیماران دیالیزی به استفاده از دیالیز صفاقی مناسب نیست درنظر گرفته شده با فرهنگ سازی و آموزش تا 3 سال آینده بتوانیم آمار دیالیز صفاقی کشور را به چیزی حدود 6 هزار دیالیز برسانیم که البته این تنها با همکاری تمامی پزشکان مقدور خواهد بود.

وی درادامه اظهار داشت : با بازدیدهایی که ازبخش دیالیز بیمارستان ها صورت می گیرد مشاهده شده که متاسفانه بسیاری از بیماران هیچ اطلاعی را از دیالیز صفاقی ندارند و لازمه رشد این نوع دیالیزهمکاری اساتید و پرستاران بخش ها درمعرفی این نوع دیالیز است.

شادنوش دررابطه با فعالیت های صورت گرفته در حوزه پیوند بیان کرد: خواه یا ناخواه امروزمساله فلوشیب پیوندها خیلی کم رنگ و کم انگیزه شده که یکی از دلایل آن نبود تعرفه ای برای آن ها است ، در این خصوص جلسه ای با بیمه ها داشته ایم و امیدواریم که درآینده نه چندان دور به  نتایج مثبتی برسیم.

رئیس مرکزمدیریت پیوند وزارت بهداشت تصریح کرد:درحال حاضرچیزی حدود 8 هزار و 600نفر درلیست انتظار پیوند کلیه هستند که لازمه رفع آن ترویج فرهنگ اهداء در کشور است که این امربا همکاری رسانه ها محقق خواهد شد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: