کد خبر: ۲۱۳۷۰۹
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۰ - ۱۸ آبان ۱۳۹۷ - 2018November 09
اندکی شک و تردید به خود شما را فروتن نگاه می‌دارد و بدین‌صورت متوجه می‌شوید که آیا در مورد چیزی به یادگیری و تلاش بیشتری نیاز دارید یا ن
شفاآنلاین>اجتماعی>روانشناسی>یک روان شناس گفت: بهترین عادت ذهنی برای افزایش اعتماد به‌ نفس، تکرار روزانه موفقیت‌ها است.

بهترین عادت ذهنی برای افزایش اعتماد به‌ نفس، «تکرار روزانه موفقیت‌ها» است.

وی افزود: این فرآیند ساده که تنها دو دقیقه طول می‌کشد، شما را وادار می‌کند که به‌جای تمرکز بر اشتباهات، بر روی چیزهای کوچکی که هر روز آن‌ها را با موفقیت انجام می‌دهید، تمرکز کنید. اگر احساس اطمینان به نفس ندارید، نگران<Preocuparse> نباشید. این کار مخرب به نظر می‌رسد. اما برای بهتر بودن، هم به اعتماد به‌ نفس و هم به تردید نیاز داریم.

علیشاهی عنوان کرد: اندکی شک و تردید به خود شما را فروتن نگاه می‌دارد و بدین‌صورت متوجه می‌شوید که آیا در مورد چیزی به یادگیری و تلاش بیشتری نیاز دارید یا نه.

وی با بیان اینکه تردید سبب می‌شود کارهایی که انجام می‌دهیم را زیر سؤال ببریم درحالی که ذهن ما را برای پذیرش تغییر آماده می‌کند، افزود: تردید وادارمان می‌کند سخت‌تر و متفاوت‌تر کارکنیم؛ همچنین سبب می‌شود در برخورد با افرادی که با ما مخالفت می‌کنند، رویکرد مثبت‌تری داشته و همکاری‌ها را افزایش دهیم.

علیشاهی بیان کرد: با خود مهربان و واقع‌گرا باشید؛ اینکه بدانید چه زمانی دارید رنج می‌کشید و بتوانید خود را آرام کنید و بگویید «فردا یک روز جدید است»، به پذیرش بهتر موقعیتتان کمک می‌کند؛ حتی اگر به هدف مطلوبتان نرسیده‌اید. اگر در حین ارتکاب اشتباه با خود مهربان باشید، علاوه بر افزایش اعتمادبه‌نفس، انگیزه و خویشتن‌داری‌تان را افزایش می‌دهد.

وی با بیان اینکه به شکست نام‌های دیگری مانند مانع، چالش یا تجربه و یادگیری<Aprendiendo> می توان داد، ادامه داد: تغییر عنوان شکست به‌ سرعت سطح هورمون استرس در بدنتان را کاهش می‌دهد و تغییر تنها یک کلمه سبب ایجاد موجی از افکار و ایده‌ها برای حل مسئله می‌شود.

این روان شناس تشریح کرد: نقاط قوت خود را بشناسید و به نظرات و بازخوردهای مثبتی که از دیگران دریافت می‌کنید فکر کنید؛ همچنین دقت کنید که چقدر از انجام یک کار لذت می‌برید یا از آن گریزانید؛ به شرایط وخیمی فکر کنید که به بهبودش کمک کرده‌اید. زمانی که در کاری موفق می‌شوید، بارها و بارها آن را در ذهنتان مرور کنید.yjc

سارا علیشاهی

روان شناس

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: