تکالیف تمرینی جهت کمک به تثبیت فراگیری وکاهش فراموشی مطالب برای دانش آموزان تعیین می شود وتکالیف آمادگی پیش زمینه فراگیری مطالب درسی به دانش آموزان داده می شود
شفاآنلاین>
اجتماعی>
مدیرآموزش وپرورش ناحیه ۱ اهواز گفت: تکلیف شب واسترس دو عامل مؤثری هستند که میتوانند فرایند یادگیری را تثبیت ویا دچار فراموشی کنند.به گزارش
شفاآنلاین، سید جاسم موسوی اصل، مدیر آموزش و پرورش ناحیه 1 اهواز بیان داشت: تکلیف شب واسترس 2 مؤثر در یادگیری هستند که می توانند درمسیر فراگیری محتوی مطالب درسی برای دانش آموزان خلال یا پیشرفت<
Development> ایجاد کنند.
وی افزود: تکالیف تمرینی جهت کمک به تثبیت فراگیری وکاهش فراموشی مطالب برای دانش آموزان تعیین می شود وتکالیف آمادگی پیش زمینه فراگیری مطالب درسی به دانش آموزان داده می شود.
موسوی اصل عنوان کرد: همگی ما بطور وفور با استرس دانش آموزان مواجه می شویم که کادرمدرسه همانند مدیر، معاونین، معلم، مشاور ومربی پرورشی با همکاری خانواده با طراحی یک برنامه منسجم با این امر مقابله کنند.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه 1 اهواز محیط جدید، زمان امتحان، موقعیت جدید را از عوامل مهم استرس برشمرد و بیان داشت: اینگونه عوامل مانع پیشرفت فرد در ابعاد مختلف بالاخص یادگیری می شوند که همه باهم بایستی تلاش کنیم تا یکی یکی عوامل ایجاد استرس را شناسایی وآنان را رفع کنیم تا بتوانیم گام مثبتی برای برقراری آرامش<
Calm> در وجود دانش آموز برداریم.
موسوی افزود: آرزوها و ناتوانی های دوران جوانی پدر ومادر یا چشم هم چشمی خانواده باعث افزایش استرس در دانش آموز وکاهش یادگیری می شود .
وی برخی توقعات وانتظارات نادرست معلمان مدارس خاص یا سختگیری های نابجا برخی دبیران باعث پراکندگی افکار دانش آموزان و ایجاد استرس وکاهش یادگیری درآنان می شود، تصریح کرد: کاهش اعتماد به نفس باعث افزایش اضطراب واسترس که برآیند آن ها بهم ریختگی تمرکز و فراموشی مطالب گذشته می شود.yjc