کد خبر: ۲۱۳۱۹۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۰ - ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - 2018November 03
از طریق پیگیری های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قیمت دو داروی مهم نگهدارنده پیوند بیماران پیوند کلیه که برخی از شرکتهای داروسازی قیمت آنها را افزایش داده بودند، کاهش یافت
شفاآنلاین>سلامت>رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی گفت: دو داروی بیماران پیوند کلیه به نام های مایفورتیگ و سلسپ که در پی نوسانات ارزی با توجه به دوز مصرفی بیماران به بیش از 200 هزار تومان افزایش یافته بود از هفته جاری به قیمت قبلی زیر 100 هزار تومان برگشت.

به گزارش شفاآنلاین، داریوش آرمان  افزود: از طریق پیگیری های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قیمت دو داروی مهم نگهدارنده پیوند بیماران پیوند کلیه<Kidney> که برخی از شرکتهای داروسازی قیمت آنها را افزایش داده بودند، کاهش یافت.

وی اظهار داشت: از هفته جاری بیماران پیوند کلیه می توانند این داروها را با قیمت قبلی تهیه و مصرف کنند.

آرمان ادامه داد: در پی افزایش قیمت ارز در کشور، پرداختی های دارویی بیماران پیوند کلیه<Kidney transplant> به بیش از 200 تا 300 هزار تومان برای هر دوز دارویی مصرفی روزانه افزایش یافته و مشکلاتی را برای آنها ایجاد کرده بود.

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی تصریح کرد: با توجه به اینکه استان گیلان از قطب های پیوند کلیه در کشور است، ولی اکنون ماهانه حدود یک پیوند کلیه از مرگ مغزی انجام می شود که آمار مطلوب نیست.

وی اضافه کرد: باید تمهیداتی اتخاذ شود هر چه زودتر پیوند کلیه در استان گیلان از فردی که دچاری مرگ مغزی شده و هم از فرد زنده برای بیماران کلیوی انجام شود و از مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می خواهیم به این مسئله توجه جدی داشته باشند.

به گفته آرمان، اکنون 700 بیمار مبتلا به نارسایی کلیه که در استان گیلان دیالیز می شوند می توانند پیوند کلیه انجام دهند و در فهرست نوبت قرار دارند.

آرمان توضیح داد: در سفری که به استان گیلان داشتم متوجه شدم مراکز دیالیز این استان با مشکل دستگاههای دیالیز فرسوده در بیمارستانها مواجه است و وضعیت این دستگاهها برای بیماران مطلوب نیستند.

به گفته وی، از طریق رایزنی هایی که با مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام دادیم قرار شد دستگاههای جدید دیالیز در بیمارستانهای دولتی این استان تجهیز شود.

آرمان افزود: در مجموع 32 هزار بیمار دیالیز و 50 هزار بیمار نیازمند پیوند کلیه در کشور وجود دارد.

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی ادامه داد: از 23 تا 30 آبان همزمان با هفته حمایت از بیماران کلیوی، طرح غربالگری قند و فشار خون که از عوامل خطر مهم بیماری کلیه است، با همکاری دانشگاههای علوم پزشکی در سراسر کشور انجام می شود.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: