کد خبر: ۲۱۲۶۶۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - 2018October 28
انجمن حمایت از بیماران کلیوی ایران 40سال با همت هیات مدیره و مدیران استان ها به فعالیت پرداخته است ودرحد توان خود به نیازهای بیماران دیالیزی وکلیوی پاسخ داده است
شفاآنلاین>سلامت> با آموزش شیوه های چگونگی پیشگیری و مواجهه با بیماری های کلیوی ،درمان بیماران تسهیل می یابد

به گزارش شفاآنلاین، علیرضا خباززاده رئیس هیات مدیره انجمن حمایت از بیماران کلیوی در بیست و هفتمین همایش مدیران استانی این انجمن گفت: انجمن حمایت از بیماران کلیوی ایران 40سال با همت هیات مدیره و مدیران استان ها به فعالیت پرداخته است ودرحد توان خود به نیازهای بیماران دیالیزی وکلیوی پاسخ داده است.

وی گفت : درگذشته افراد برای پیوند باید به خارج از کشور اعزام می شدند که متاسفانه در گاهی اوقات یا عمل انجام نمی شد و یا کلیه های فاسد پیوند زده می شد و بیماران(patients) پس از رسیدن به ایران مجبوربه ازسرگیری دیالیز می شدند.

رئیس هیات مدیره انجمن حمایت از بیماران کلیوی ایران افزود: شاید اگر در سال 63 با پیشنهاد دکتر سیم فروش راه اندازی ییوند در ایران صورت نمی گرفت اولین عمل پیوند دربیمارستان لبافی نژاد صورت نمی پذیرفت و کماکان بیماران کلیوی دچار مشکل بودند و علاوه برخروج ارز از کشور میزان مرگ ومیر این افراد افزایش می یافت.

خباززاده ادامه داد : درحال حاضربا تعامل وهمکاری مناسب وزارت بهداشت، وزارت کشور، نیروی انتظامی و پزشکان پیوند انجمن حمایت از بیماران کلیوی ایران توانسته درعرصه  پیوند کلیه کشور گامهای مستحکمی را بردارد و نیازهای بیماران کلیوی را مرتفع کند.

وی همکاری های مسئولان جهت هرچه بهترخدمات رسانی به بیماران کلیوی را اقدامی خداپسندانه دانست و افزود: خوشبختانه امروزه مسئولان به انجمن اعتماد بیشتری یافته اند و امید می رود که با همکاری مدیران استانی ومسئولان امرفعالیت های انجمن گسترده تر شود و بر مباحثی همچون پیشگیری(prevention) بیش از گذشته پرداخته شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: